رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت :بخش خصوصی ما باید پای کار بیاید، این بخش خوشبختانه از بلوغ کافی حتی بیش از بخش دولتی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حقیقی گفت: از سوی دیگر در کشور و دولت هم اقدامات خوبی برای حمایت از صادرات انجام شده است، در گذشته هزار دلار نمی‌توانستیم از طریق سیستم بانکی جابجا کنیم و تجار ما در شرایط سختی کار می‌کردند که گاهی پول آنها بازگشتی نداشت و خوشبختانه این مشکل حل شده و  طی دو سال اخیر تراز تجاری کشور مثبت شده است.

از بسته ویژه حمایتی دولت برای توسعه صادرات نیز یاد کرد و افزرود: دولت برای توسعه صادرات تسهیلات با نرخ یازده درصد از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته که این تسهیلات برای مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ هفت درصد است.

حقیقی اظهار کرد: دو هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از نمایشگاه‌های تجاری در نظر گرفته شده که تاکنون 50 میلیارد تومان آن به سازمان توسعه تجارت داده شده، اما هنوز برش استانی آن مشخص نیست، اما امیدواریم کرمانشاه سهم خوبی از این عدد داشته باشد.

این مسئول بر لزوم برقراری مجدد مشو‌های صادراتی هم تاکید و تصریح کرد: در سال‌های 80 تا 86 که مشوق‌های صادراتی را داشتیم جهش 100 درصدی در صادرات رخ داد که فقط به دلیل مشوق‌های صادراتی بود.

وی افزود: این مشوق‌ها چند سال قطع شد و تازه در سال 92 دوباره به این فکر افتادند که چرا مشوق‌ها حذف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه از هدف‌گذاری 10 میلیارد دلاری که در گذشته برای صادرات کرمانشاه شده بود یاد کرد و افزود: اگرچه این هدف گذاری بلندپروازانه بود، اما دور از انتظار نیست.

حقیقی معتقد است، کرمانشاه این پتانسیل را دارد که در پنج سال آینده به رقم شش میلیارد دلار صادرات در سال برسد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.