در راستای هماهنگی برای ریشه کنی بی سوادی نشست هم اندیشی رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با علمای اهل تسنن این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه اهل تسنن شهرستان ارومیه جلسه هم اندیشی رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه جهت ریشه کنی بی سوادی در مناطق پرتراکم بی سوادی برگزار شد .

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در این نشست با تاکید بر این که یکی از دلالیل عق ماندگی و عدم توسعه یاتگی جوامع پایین بودن سطح علمی و آگاهی عمومی است، به تعداد بی سوادان مناطق تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه اشاره و اظهارداشت: بی سوادی زیبنده شهری فرهنگی همچون ارومیه نیست و باید تلاش همگانی انجام دهیم تا بی سوادی در این شهرستان ا به حداقل برسانیم.

نورالدین محمدی افزود: با توجه به نفوذ علمای دینی جهت دست یابی به اهداف سوادآموزی نیاز به همکاری تنگاتنگ علما هستیم که در محافل مردمی، خطبه های نماز جمعه و جماعت شهری و روستایی افراد بی سواد را ترغیب به سواد آموزی نمایند که نخستین گام در این راستا ایجاد انگیزه و تشویق به یادگیری در عمل به آموزه های دینی است .

وی با بیان اینکه مقوله جذب افراد بی سواد موضوعی بسیار مهم می باشد ، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تولید بی سوادی نیز موضوع قابل توجهی است و باید تلاش کنیم مانع ازترک نحصیل دانش آموزان و افراد بازمانده از تحصیل شویم و بسترهای لازم جهت ادامه تحصیل را مهیا سازیم.

گفتنی است در ادامه این نشست روحانیون اهل تسنن و هیات امنا مساجد نقطه نظرات خود در خصوص ریشه کنی بی سوادی در شهرستان ارومیه را بیان کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.