سرپرست مرکز بهداشت بوکان از آغاز طرح آمایش بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان از نظر آلوده به رشک و شپش سر در شهرستان بوکان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،شادی قادری سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: طرح آمایش بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان دختر بیش از 70 مدرسه شهرستان بوکان از نظر آلوده به رشک و شپش آغاز شده است.

قادری افزود: با توجه گزارشات میدانی مبنی بر وجود موارد آلوده به رشک و شپش سر در بین دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر و همچنین برای جلوگیری از منتشر شدن این بیماری در بین سایر دانش آموزان، مرکز بهداشت بوکان با همکاری مدیریت آموزش و پرورش برنامه ای جامع در سه مرحله برای مبارزه با این معضل بهداشتی طراحی و به اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول نسبت به اعزام یک تیم 6 نفره بهداشتی به کلیه ی مدارس شهری برای معاینه سر دانش آموزان و لیست کردن موارد آلوده به رشک یا شپش و تحویل لیست به مدیر مدرسه به منظور دعوت از اولیای دانش آموزان آلوده در دو روز آینده اقدام می گردد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: در مرحله دوم تیم دو نفره کارشناسی برای آموزش به اولیای دعوت شده و همچنین توزیع لوسیون دایمتیکون و آموزش نحوه استفاده از آن به اولیا به مدرسه اعزام و در مرحله آخر نسبت به اعزام تیم دو نفره کارشناسی برای معاینه مجدد موارد آلوده پس از درمان برای کسب اطمینان از رفع آلودگی اقدام می شود.

قادری در خاتمه گفت: این طرح از 26 مهر آغاز و تا 2 دیماه 1395 ادامه دارد و در صورت نیاز تا اطمینان از رفع مشکل تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بهداشتی ، بوکان ، آمایش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.