در چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از برترین های خراسان جنوبی تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بخش آشپزهای برتر بتول نقی زاده کاخکی و در بخش رستوران های برتر،هتل ایرانگردی و جهانگردی به عنوان برترین های رویداد سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری  از خراسان جنوبی انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه این رویداد در هتل میثاق مشهد برگزار شد،افزود: استان سمنان و استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این رویداد حضور داشتند.

وی گفت:نمایشگاه غذاهای محلی، برگزاری مسابقه آشپزی، نشست های علمی درخصوص غذا، نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا و نمایش فرهنگ مذهبی نذری پزی از مهم ترین محورهای این رویداد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود:خراسان جنوبی مانند سایر استان های شرکت کننده، با سه نوع غذای اصلی، سه نوع پیش غذا، سه نوع دسر و سه نوع دمنوش در این رویداد شرکت کرد.
رمضانی از حضور صنعتگران صنایع دستی در این رویداد خبر داد و گفت: صنعتگران صنایع دستی مرتبط با غذا در چهار غرفه و در رشته های سفال ، سرامیک، حصیر بافی، قلمزنی روی مس و نساجی سنتی شرکت کردند.
وی افزود: عرضه عرقیات سنتی و سوغات خوراکی خراسان جنوبی نیز بخش دیگری از برنامه های این استان در رویداد سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری بوده است.


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.