با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات آمریکا، کلینتون همچنان پیشتاز نظرسنجی های انتخاباتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جدیدترین نظرسنجی موسسه رویترز/ایپسوس نشان داد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، با اختلاف 6 درصدی از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، پیشتاز است.

در این نظرسنجی، که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، کلینتون 42 و ترامپ 36 درصد آرای احتمالی را از آن خود کردند. نتایج این نظرسنجی پیش از اطلاعیه جدید اف بی آی در روز جمعه درخصوص استفاده کلینتون از ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت خارجه، منتشر شد.

دونالد ترامپ، میلیاردر آمریکایی که سودای رسیدن به قدرت را در سر می پروراند، به طور مداوم در نظرسنجی ها پایین تر از کلینتون قرار گرفته است. از آغاز سپتامبر (30 روز منتهی به 10 مهر)، میزان حمایت از وی در میان رأی دهندگان احتمالی زیر 40 درصد باقی مانده است.

از سوی دیگر، میزان حمایت زنان از ترامپ نیز رو به کاهش است. در پی انتشار ویدئوی اظهارات زشت و ناپسند ترامپ، میزان حمایت زنان از نامزد جمهوری خواهان به شدت کاهش یافته است. در نظرسنجی ها همواره نامزد دموکرات ها بیشتر از نامزد جمهوری خواهان مورد حمایت زنان بوده است.

با این حال، ترامپ هنوز در میان عده ای از زنان سفیدپوست از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین گفته می شود از محبوبیت کلینتون در ماه اخیر در میان زنان کاسته شده است؛ زیرا زنان وی را صادق و قابل اعتماد نمی بینند. 

این نظرسنجی به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین در همه 50 ایالت آمریکا انجام شد و 1627 رأی دهنده احتمالی در آن شرکت کردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار