ایلام؛

سامانه سماح تنها مرجع صدور روادید

رئیس حج و زیارت استان گفت: همه زائران اربعین باید برای دریافت ویزا حتما در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ غلامرضا ممیز اعلام کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین کشورهای ایران و عراق امسال به هیچ وجه اجازه خروج از مرز به زائران اربعین حسینی بدون ویزا و گذرنامه داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا 15 ماه صفر (25 آبان ماه جاری) به سامانه سماح مراجعه کنند،  تاکید کرد : مردم ثبت‌ نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

ممیز گفت : براساس آخرین آمارها تا  450 هزار زائر ثبت نام خود در سامانه سماح را نهایی کرده اند.

وی از آغاز روند صدور روادید (ویزا) زائران اربعین از اوایل هفته گذشته در کنسولگری موقت عراق در ایلام خبر داد و  افزود : تردد از مرز مهران بدون داشتن گذرنامه و اخذ ویزای عراق ممنوع است و افرادی که این مدارک را نداشته باشند نمی توانند خارج شوند بنابراین لازم است زائران هر چه سریعتر نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

ممیز اظهار کرد : با هماهنگی هایی که با مدیریت و اداره فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت انجام شد به غیر از چهار دفتر زیارتی استان (سه دفتر در شهر ایلام و یک دفتر در مهران) سه دفتر زیارتی دیگر (2 دفتر در ایلام و یک دفتر در دهلران) برای سهولت در صدور رویداد زائران ایجاد شد.







 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.