فصل شکار پرندگان وحشی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: شکارچیان می توانند با گرفتن پروانه انواع کبوتر، کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره شکم سیاه و سفید، غاز خاکستری، چنگر، اردک سرسبز، خوتکا، فیلوش، اردک ارده ای، اردک نوک پهن و تنجه شکار کنند.

قربانعلی محمدپور افزود: شکارچیان می توانند حداکثر تا 30 بهمن روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته از طلوع تا غروب آفتاب شکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرندگانی که شکارچیان می توانند در هر یک از این روزها شکار کنند برای هر گونه پرنده از 1 تا 5 قطعه متفاوت بوده که در پروانه شکار قیده شده است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک مورد نیاز پروانه شکار بگیرند.

همه ساله با سرد شدن هوا حدود 250 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی از اروپای شمالی و سیبری به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می کنند.

تالاب های بین المللی انزلی، بوجاق کیاشهر، کیاکلایه لنگرود، امیر کلایه لاهیجان، آق و استیل آستارا، سلکه - سیاه کشیم و سرخانکل صومعه سرا ایستگاه مهم این پرندگان است.

پرندگان مهاجر بعد از لانه گذاری و جوجه آوری اوایل بهار به موطن اصلی شان بر می گردند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.