احتمال رأی آوری یکی از وزرای پیشنهادی بعید است/ خود را مستغنی از حمایت آیت‌الله مصباح یزدی نمی‌دانیم

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز 8 آبان ماه در نشست خبری اظهار داشت:جامعه روحانیت مبارز با آیت‌الله مصباح یزدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار داشته و قصد داریم برای انتخابات آینده از همه ظرفیت‌های اصولگرایی از جمله آیت‌الله مصباح یزدی استفاده و مشورت بگیریم اما فعلا قرار ملاقات با وی نداریم. ما در مجموع خود را مستغنی از حمایت و همراهی چهره‌هایی نظیر آیت‌الله مصباح یزدی نمی‌دانیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مسئله افزایش اعضای جامعه روحانیت مبارز که اخیرا انجام شد گفت: همواره مایلیم به تعداد اعضای خود اضافه کنیم، با این وجود هنوز بحث جدیدی درباره افزایش دوباره تعداد اعضا نشده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به چه اندازه تغییر در تیم اقتصادی دولت را ضروری می‌دانید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، معتقد هستیم که باید تغییراتی در اعضای اقتصادی کابینه اتفاق بیافتد و تصور می‌کنیم در ماه‌های باقی مانده از دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، بخش اقتصادی دولت تقویت شود.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود درباره جلسه جامعه روحانیت با جامعه مدرسین اظهار داشت: موضوع همکاری‌ جامعه روحانیت با جامعه مدرسین در دستور کار ما است و علاقه‌مندیم تا همچون انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته، از همکاری با جامعه مدرسین بهره‌مند شویم اما هنوز این قرار ملاقات منعقد نشده اما امیدواریم که این اتفاق در آینده رخ بدهد.

وی در ادامه سخنان خود درباره استعفای علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشت: تصور ما این بود تا اجازه داده شود که آقای فانی به استیضاح نمایندگان مجلس پاسخ بدهد اما گویا این استعفا با موافقت خود وی نبوده است. پیش‌بینی نمی‌شد که برای تحول در آموزش و پرورش، ضرورتی وجود داشته باشد چرا که در بدنه این وزارتخانه نشانه‌ای از تغییر و تحول نبود.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای اضافه شده به جامعه روحانیت مبارز با هدف افزایش اعتدال در این مجموعه بوده است گفت: جامعه روحانیت مبارز از ابتدای شکل‌گیری‌اش، همواره یک جریان معتدل بوده و هیچگاه افراط و تفریط را برنتابیده است. مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی هم این اعتدال را در جامعه روحانیت حفظ  و تلاش کرد تا جامعه روحانیت در مسیر اعتدال حرکت کند.

وی اضافه کرد: جامعه روحانیت در سابقه خود افراطی‌گری نداشته است که الان بخواهد با افزودن افراد، اعتدال را دنبال کند این تحلیل‌هایی است که دیگران دارند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه نشست خبری با اشاره به موضوع دعوت از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت اظهار داشت: این دعوت نه در جلسات ما مطرح شده و نه قبلا این اظهارنظر را کرده‌ام. آنچه من گفتم این بود که آقایان هاشمی و روحانی از اعضای جامعه روحانیت هستند و هنوز هم عضویت دارند و هرگاه مایل باشند، می‌توانند در جلسات حضور پیدا کنند و این مسئله با استقبال مواجه خواهد شد.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود درباره برجام گفت: برجام موضوعی بود که نظام جمهوری اسلامی با قیود و شرایطی درباره آن به نتایجی رسید اما همان زمان هم توضیح دادیم که نمی‌توان از برجام انتظارات زیادی داشت و تصور کرد که مشکلات کشور با حل مناقشات هسته‌ای مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه احیاناً برخی دولتمردان مطرح می‌کردند و یا این انتظار را در عامه مردم پدید آورده بودند که با حل مذاکرات هسته‌ای، همه مشکلات مرتفع خواهد شد، در حقیقت این چنین نبود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیرامون عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: درباره خدماتی که دولت ارائه می‌کند، طبعا نقاط مثبت قابل توجهی وجود دارد اما جای انتقادات جدی هم است. تخریب دولت را هیچگاه مشروع و جایز نمی‌دانیم چرا که دولت‌های جمهوری اسلامی همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده‌اند و باید تقویت شوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی شخصیت ممتازی بود که همچنان از آن تجلیل می‌شود چرا که علاوه بر موقعیت علمی و فقاحت، وی یک انقلابی کم نظیر مقاوم در برابر رژیم ستم شاهی و پس از پیروزی انقلاب همواره از بازوان قوی حضرت امام و پس از ایشان از یاران نزدیک مقام معظم رهبری بود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در افکار و اندیشه‌های سیاسی شخصیتی معتدل بود اظهار داشت: همه جریانات و گروه‌ها از اصلاح طلب و اصولگرا می‌توانستند با وی ارتباط برقرار کرده و مشورت بگیرند. آیت‌الله مهدوی کنی همچنین از طرف حضرت امام به عنوان حکم در اختلافات سران قوا مطرح شد. وی از نظر عامه مردم به خوبی مورد احترام و قبول بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره دیگر مصوبه این مجموعه گفت: حجت‌الاسلام دین پرور که عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت است با توجه به محبوبیتی که در منطقه 1 دارد، به عنوان رئیس شاخه جامعه روحانیت در این منطقه منصوب شد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار