رییس دانشگاه تهران از جذب نشدن عضو هیات علمی با مرتبه مربیگری در این دانشگاه خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کسانی که در این دانشگاه تدریس می‌کنند از حیث رابطه استخدامی با دانشگاه محل تدریس به 2 گروه مدعو و عضو هیأت علمی تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرسین مدعو به موجب قرارداد حق التدریس در دانشگاه مورد نظر تدریس می کنند، ادامه داد: مدرسین مدعو ممکن است در دانشگاه دیگری عضو هیأت علمی باشند ولی در دانشگاه مورد نظر به صورت حق التدریسی به امر تعلیم اشتغال داشته باشند.

به گفته وی، بسیاری از مدرسین مدعو در هیچ دانشگاهی عضو هیأت علمی نیستند و فعالیت آنها در دانشگاه صرفاً به صورت حق التدریسی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه تهران افزود: اگر قرار باشد عضو هیات علمی با مرتبه مربی در این دانشگاه جذب شود، باید یک فرد استثنایی باشد.

نیلی تصریح کرد: عضو هیات علمی با مرتبه مربی در این دانشگاه تنها در موارد خاص و در رشته های خاص صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در رشته ای مانند مجسمه سازی که ممکن است فردی با مدرک دکتری در کشور وجود نداشته باشد ممکن است اقدام به جذب عضو هیات علمی با مرتبه مربی کنیم.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه عضو هیأت علمی ممکن است آموزشی یا علمی پژوهشی باشد، یادآور شد: اکثریت قاطع اعضای هیأت علمی دانشگاه آموزشی هستند که وظیفه آنها در درجه اول آموزش است. از طرفی تعداد کمی از این اساتید پژوهشی هستند که عمده فعالیت آنها به پژوهش معطوف می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار