راه اندازی سامانه یکپارچه گمرکی در گمرکات استان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ازراه اندازی وتکمیل سامانه یکپارچه گمرکی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در گمرکات استان خبرداد.

 
راه اندازی سامانه یکپارچه گمرکی در گمرکات استان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛چهاردهمین جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان به ریاست استاندار عصر امروز با دستور کار بررسی طرح‌ها و پروژه‌های گمرک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استانداری برگزار شد.

طاهره هامون‌نورد ناظر گمرکات سیستان وبلوچستان  در این جلسه  این سامانه را شامل توسعه و تکمیل مدل پنجره واحد مجازی فرامرزی، اجرای مدیریت هوشمند، سامانه خوداظهاری و سامانه تعیین ارزش عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه زمینه ارتباط 24 سازمان همجوار با گمرکات استان فراهم شده است.
وی افزود: راه‌اندازی باسکول الکترونیکی، صدور شناسه پرداخت الکترونیکی، اخذ ضمانت‌نامه بانکی به صورت الکترونیکی و مانتورینگ و کنترل برخط اظهارنامه‌های مالی صادرات و واردات دیگر اقدامات گمرک سیستان و بلوچستان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

هامون‌نورد گفت: با اجرای سامانه جامع گمرکی زمان ترخیص کالاهای وارداتی از 26 روز به کمتر از 3 روز و زمان ترخیص کالاهای صادراتی از 7 روز به یک روز رسیده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با بهره‌گیری از این سامانه فرآیند تشریفات گمرکی در استان از 17ایستگاه کاری به 13دستگاه کاری کاهش یافته است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار