مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: بیش از ۱۰۵ نوع ماده ی مخدر وجود دارد که ممکن است هر فرد با هر ویژگی را به دام اندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر زهرا موسی پور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در برنامه ی گفتگوی ویژه خبری گفت : عوامل زیادی در جامعه وجود دارد که در بروز اعتیاد موثر است که مهم ترین آن فضای خانواده است.

وی افزود : محیط کار یا تحصیل ، دوستان هم سن و سال ، دسترسی آسان به مواد مخدر و نابسامانی در اجتماع از دیگر عواملی است که در بروز اعتیاد موثر است.

وی گفت : در بحث آسیب های اجتماعی قبل از پیشگیری باید پیش بینی کنیم و فرزندانمان را علیه عوامل ایجاد کننده واکسینه کنیم.

دکتر موسی پور با اشاره به اینکه اعتیاد پشت در خانه ها نشسته و منتظر غفلت ماست خاطرنشان کرد : بیش از ۱۰۵ نوع ماده ی مخدر وجود دارد که هر فرد با هر ویژگی را به دام می اندازد.

وی گفت: با توجه به وجود تنوع در مواد مخدر باید اجتماع هم تنوع هایی را در برنامه های ورزشی ، تفریحی و آموزشی ایجاد کند و با رفع مشکل فقر و بیکاری مردم را به سمت خود بکشاند .

وی با اشاره به اینکه پدر و مادر باید الگوی خوبی برای فرزندشان باشند خاطرنشان کرد: پدر و مادری که خودشان مسیر غلطی را برای زندگی انتخاب کردند نمیتوانند فرزندشان را به درستی تربیت کنند.

وی گفت : افراد معتاد پس از گذراندن مراحل پاکسازی باید مدتی در خانه های بین راهی و خانه های توانمندسازی قرارگیرند و دوره های مهارت های زندگی را سپری کنند تا زمان بازگشت به جامعه احتمال آلودگی مجدد کاهش یابد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به اقدامات مثبت استاندار در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود : هر چه در اقتصاد مقاومتی موفق تر باشیم نشاط اجتماعی بالاتر میرود و امید به آینده در بین جوانان بیشتر می شود

دکتر موسی پور در پایان از والدین خواست برنامه های آگاه بخشی را جدی بگیرند و اجازه ندهند فرزندشان از قلیان استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار