معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از ساماندهی استان های مرزی برای ورود گردشگر سلامت خبر داد و گفت: در این راستا شورای راهبری گردشگری سلامت شکل گرفته که مراکز درمانی را اعتبار سنجی نموده و آژانس های مارکتینگ را مشخص کرده است.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی در حوزه های مختلف وارد عمل شده تا نقش محوری خود را به عنوان متولی ارائه دهندگان خدمات در حوزه صلاحیت های حرفه ای و افزایش توانمندی های جامعه پزشکی و ساماندهی ارائه خدمات به بیماران ایفا کند؛ اظهار داشت: سفرهای متعددی را به استان های مختلف انجام دادیم و بحث ها را به لحاظ علمی و فنی پیگیری کردیم و در استان اردبیل با ماماها نشست های مختلفی داشتیم و یکی از موضوعاتی که امروز پیگیری می کنیم بعد از پوشش خدمات مامایی بحث توریسم درمانی است.

وی افزود: محوریت بخش توریسم درمانی در انجمن توسعه گردشگری سلامت در نظام پزشکی انجام می شود و درآمدزایی خوبی رادر این زمینه متصور هستیم.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر سلامت موجب توسعه صنعت درمان شده و نیاز به سرمایه گذاری دارد، ادامه داد: شورای راهبری گردشگری سلامت متشکل از وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی شکل گرفته و مصوبات خوبی را داشته است که سه محور را پیگیری می کند.

جهانگیری اضافه کرد: این شورا مراکز درمانی را اعتبار سنجی نموده و آژانس های مارکتینگ را مشخص کرده و با بررسی های لازم به آن ها مدرک می دهد که از طرفی مصوبه ای داریم و همه این ها در قالب تشکل و انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران گرد هم آمده تا بتوانند قوانین را اجرا کنند که این امر با محوریت نظام پزشکی انجام می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان این که برای مراجعه توریسم به کشور باید زیرساختها را توسعه داده و بیمارستان ها را مجهزتر کنیم، گفت: جذب گردشگر سلامت به توانمند سازی جامعه پزشکی کمک می کند و از برکات جانبی ورود توریسم به کشور اشتغالزایی است بطوری که در دنیا ثابت شده در ازاری هر گردشگر سلامت حدود سه برابر گردشگر عادی برای آن کشور منفعت حاصل می شود.

وی تصریح کرد: 8 تا 10 درصد اشتغال کشورها از صنعت توریسم است و 10 درصد GDP کشور ما نیز می تواند بر اساس توریسم درمانی باشد.

وی با اشاره به این مطلب که در کشور ما تیم سلامت جایگاه خاصی دارد، اذعان داشت: برآن شدیم تا استان هایی را که در مرز قرار داشته و مبادی ورودی هستند، ساماندهی کنیم که در این راستا شورای راهبری گردشگری سلامت شکل گرفت.

جهانگیری ضمن اشاره به این موضوع که بصورت سیستماتیک حضوری در عمان و آذربایجان داشته و  توانستیم به نتایج خوبی برسیم، اظهار کرد: تمامی ارائه دهندگان خدمات در عمان شناسایی شدند و کانال های ارتباطی تعریف می شود تا بتوانیم بطور سیستماتیک سرمایه گذاری مشترکی را در عمان و ایران برای گردشگری سلامت داشته باشیم. 

وی با بیان این که مباحث گردشگری سلامت با کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و کشورهای حوزه cis نیز پیگیری می شود؛ یادآور شد: امیدواریم قدم های موثری با هماهنگی متولیان امر یعنی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی برداشته شود و سازمان نظام پزشکی نیز به عنوان کمک کننده و محوریت اجرایی کار درکنار آنها فعالیت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.