شعبانی بهار: ورزش همگانی نیازمند نگاه ملی است

معاون ورزشهای همگانی وزارت ورزش بیان کرد: ورزش همگانی با نگاه ملی می تواند توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان شعبانی بهار در مراسم استعداد یابی ورزشی تصریح کرد:عنوان برنامه جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی است که به نوعی همگانی کردن ورزش در جامعه تا مردم بیشتر به سمت ورز ش گرایش پیدا کنند.

وی افزود:این کار با همکاری معاونت همگانی وقهرمانی صورت گرفت که به زودی آن را در 31 استان برگزار می کنیم که به طور همزمان آغاز خواهند شد.

شعبانی بهار ادامه داد: ورزش را باید در خانواده ها نهادینه کرد تا از این طریق به سمت ورزش قهرمانی پیش برویم.در این طرح برنامه ریزی شد تا افرادی که استعداد در رشته های خاصی را دارند شناسایی شوند تا در آینده موضوع استعداد یابی در ورزش را تامین کنیم.

وی افزود:تعداد رشته در استان های مختلف متفاوت است و رشته ها ورزشی طبق فرصت های قهرمانی دسته بندی شده اند تا در المپیک 20 20 بتوانیم بخشی از نیاز های ورزشی را ازطریق این برنامه پوشش دهیم.

شعبانی بهار گفت : تا وقتی که نگاه ما ملی نباشد وموضوع همگانی کردن ورزش در کشور توسعه پیدا نکند موفق نخواهیم شد.همه رشته های ما همگانی نیستند و برای پیشرفت در این زمینه نیاز به همکاری مسئولان در فدراسیون ها وهیات استان ها هستیم.

معاون  ورزش همگانی وزارت ورزش تصریح کرد:برای تحقق این امر فد راسیون وهیات ها می توانند با دعوت از مردم و ورزشکاران بخشی از برنامه را میسر کنند اگر ورزش همگانی شود توسعه پیدا می کند.اکنون که این همسویی در ورزش قهرمانیو همگانی ایجاد شده است همه باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.برنامه استعدادیابی ورزشی طرحی علمی است که همه باید از آن استقبال کنند.

شعبانی بهار در پایان گفت:موضوع استعداد یابی طرح استعداد یابی ورزشی در سه مرحله انجام خواهدشد که در مرحله اول 10 استان مرحله دوم 10 استان ومرحله سوم 11 استان را شامل می شودو که استان ها در تعداد رشته ای ورزش متفاوت هستند به طوری که بیشتر استان ها در 4 رشته تعدادی در 5 رشته و تعداد اندکی در 6 رشته فعلیت می کنند.طرح استعدادیابی ورزشی  همگانی از آذرماه آغاز می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار