دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر کشور گفت : مردم بهترین عوامل برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر هستند .

مردم، بهترین عامل برای اجرای تذکر لسانی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام زرگر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت : پس از 22 سال پیگیری و تلاش بالاخره این قانون به تصویب رسید .

وی با اشاره به اینکه نود درصد مسائل مربوط به امربه معروف و نهی از منکر در کشور از طریق خود مردم قابل رفع شدن است افزود : در آینده نزدیک مردم محلات به طور گروهی ساماندهی می شوند به طوری که هر 5 گروه یک ناحیه می شوند و هر 7 ناحیه یک منطقه را تشکیل خواهند داد .
دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر کشور با بیان اینکه مردم به عنوان طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر مشکلات محل خود رابررسی و برطرف می کنند اضافه کرد: اگر موضوعی توسط مردم قابل حل نبود معاونت های مربوطه ستاد شهرستان اقدام خواهند کرد .

حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم با بیان اینکه باید با روش های مناسبی برای تحقق و اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش شود گفت : باید نسبت به وضعیت پوشش و حجاب در مکان های عمومی شئونات اسلامی رعایت شود .

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از عوامل انحرافی در جامعه می باشد افزود : مسئولان و ائمه جمعه باید برای ایجاد اشتغال در جامعه تلاش کنند .

وی همچنین آلوده کردن محیط زیست، شهرسازی غیر اسلامی، قانون گریزی، اسراف و بی کیفیتی کالاهای تولیدی را از عوامل منکر در جامعه بیان کرد .

آیت اله محمدی نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفت : اگر این فریضه امربه معروف به طور مناسبی در جامعه انجام شود دیگر زمینه ای برای شکل گیری منکر فراهم نمی شود .

وی با بیان اینکه امربه معروف باید با زبان خوش و لحن مناسبی انجام شود افزود : اگر به این فریضه درست عمل شود سایر فرائض دینی هم انجام می گیرد .

الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم با اشاره به شکل گیری 136 شورای امربه معروف و نهی از منکر در بین دستگاههای اجرایی استان گفت: استان همدان توانسته در حوزه عفاف و حجاب رتبه اول و در زمینه صیانت از حقوق شهروندی رتبه دوم کشوری را کسب کند .

وی با بیان اینکه بیست تیم در سال جاری 450 بازرسی از ادرات استان درباره مواردی چون رعایت حجاب، شورای امربه معروف و اقامه نماز انجام داده اند افزود: در بخش دولت و مردم ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اقدامات مناسبی انجام شده است .

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین استان هم با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان، ادارات و کارخانجات ، اصناف و بازاریان و سایر نهادهای استان در حوزه اولویت های امربه معروف و نهی از منکر انجام شده است گفت : امر آموزش در اجرای این فریضه مهم الهی نقش به سزایی خواهد داشت و امسال و سال آینده به طور جدی اقداماتی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر استان انجام خواهد شد .

گفتنی است در این نشست معاونان ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و دبیران ستاد برخی از شهرستانها گزارشی از روند اقدامات انجام شده ارائه کردند .

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار