جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: در هفت ماه امسال، صادرات غیرنفتی از گمرکات هرمزگان 79 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،وی در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: در این مدت 22 میلیون و 165 هزارتن صادرات غیر نفتی به ارزش بیش از 7 میلیارد و 300 میلیون دلار از گمرکات استان انجام شده است.
وی افزود : امسال استان هرمزگان موظف به 7 میلیارد دلار صادرات بوده است که اکنون به این رقم دست یافته است.
جادری گفت: تراز تجاری کشور نیز از ابتدای سال مثبت است و در برابر 24 میلیارد دلار واردات، 24 میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات انجام شده است.
وی افزود: نمایشگاه تولیدات و محصولات استان هرمزگان در استان مسندام عمان نیز از 6 تا 10 دی ماه در خصب برگزار می شود که این نمایشگاه در بهمن ماه نیز در مسقط پایتخت کشور عمان گشایش می یابد.
جادری گفت: شرکت شهرکهای صنعتی تا سقف 5 میلیون تومان از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرکهای صنعتی برای شرکت در نمایشگاه های خارجی حمایت می کند.
وی افزود: فاصله کوتاه با کشور عمان، وجود خطوط کشتیرانی بین هرمزگان و کشور عمان پایین بودن هزینه حمل و نقل از مزایای هرمزگان برای تجارت با کشور عمان است.
استاندار هرمزگان گفت: مسئولین استانی برای اجرای 3 تفاهم نامه با استان مسندم عمان تلاش کنند و برای وصول مطالبات صادرکنندگان دام زنده به عمان نیز تدابیر لازم بانکی اندیشیده شود.
جادری از اداره کل شیلات نیز خواست تا مشکلات صیادان جاسکی در زمینه تداخل صید صنعتی و سنتی را بررسی کند و دغدغه صیادان بومی و سنتی این منطقه رفع شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: کشور عمان سالیانه 31 میلیارد دلار واردات دارد که اکنون سهم ایران فقط 375 میلیون دلار است و استان هرمزگان می تواند در استفاده از این بازار صادراتی پیشقدم باشد.
خلیل قاسمی گفت: میوه و تره بار، فولاد و آهن و مواد معدنی از زمینه های قابل توسعه صادرات استان به عمان است.
انتهای پیام/ع

برچسب ها: هرمزگان ، صنعت ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.