پس از آنکه تولیدکنندگان غیرعضو اوپک اعلام کردند در کاهش تولید نفت با کشورهای عضو این سازمان همکاری نمی کنند، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه تولید کنندگان غیر عضو اوپک هیچ تعهدی برای ملحق شدن به برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت ندادند، بهای طلای سیاه روز دوشنبه کاهش یافت. این تولیدکنندگان غیرعضو اوپک از اعضای عضو خواستند نخست اختلافات داخلی خود را حل و فصل کنند.

کارشناسان و مقامات رسمی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله آذربایجان، برزیل، قزاقستان، مکزیک، عمان و روسیه برای مذاکره با یکدیگر روز شنبه در وین دیدار و توافق کردند پیش از نشست رسمی اوپک در 30 نوامبر (10 آذر)، در همان ماه با یکدیگر ملاقاتی داشته باشند.

بهای نفت خام برنت تحویل دسامبر با 29 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 49 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل دسامبر با 23 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد) به 48 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.

اعضای عضو و غیرعضو اوپک در بیانیه ای اعلام کردند نشست روز شنبه یک پیشرفت مثبت در جهت دستیابی به توافقی برای محدود کردن تولید نفت در 30 نوامبر بود.

گفته می شود نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم اف بی آی برای بررسی مجدد ایمیل های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات، بر بهای نفت تأثیرگذار بوده است.

خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال تقویت ارزش دلار، تضعیف بازار سهام و چشم انتظار بودن بازار برای نشست آتی بانک مرکزی آمریکا به منظور آگاهی از زمان افزایش نرخ بهره، بهای طلا روز دوشنبه همچنان ثابت ماند.

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" بدون تغییر 1276.30 دلار معامله شد. بهای فلز زرد در ماه جاری میلادی حدود 3 درصد کاهش یافته است. روز جمعه پس از آنکه اف بی آی اعلام کرد ایمیل های هیلاری کلینتون را مجددا بررسی می کند، بهای طلا با بیش از 1 درصد افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.06 درصد افزایش به 1277.60 دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا قرار است در هفته جاری نشستی برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار