امسال با ایجاد پارکینگ 50هکتاری، ظرفیت پارکینگ شلمچه به 75هکتار رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی  فرماندار ویژه خرمشهر درجمع خبرنگاران گفت: با ایجاد این ظرفیت، 40هزار خودرو در پارکینگ های شلمچه جانمایی می شوند و این در حالی است که ظرفیت این پارکینگ ها در سال گذشته 25هکتار با ظرفیت 12هزار خودرو بود.

ولی الله حیاتی افزود: آمارها نشان می دهد در سال های 92تا 94به صورت میانگین، میزان تردد، 40تا 50 درصد در مرز زمینی شلمچه افزایش یافته است.

وی گفت: مرز شلمچه تنها مرزی است که امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی و ناوگان دریایی را دارد.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: در سال 93 مجوز خط دریایی خرمشهرربه بصره اخذ شد و در همین سال خط دریایی خرمشهر به عتبات عالیات بازگشایی شد و در سال گذشته، ناوگان حمل و نقل ریلی افزایش و 70هزار نفر از میدان مقاومت تا شلمچه با استفاده از ریل جابجا شدند.

وی گفت: در سال جاری از 15آبان، ریل باس جمهوری اسلامی درمرز شلمچهرمستقر و کار نقل و انتقال زائران را از میدان مقاومت تا شلمچه انجام می دهد.

حیاتی افزود: در سال گذشته 125موکب در مرز شلمچه استقرار داشتند که امسال به250موکب افزایش یافت.فرماندار ویژه خرمشهر گفت: 250 موکب از میدان مقاومت تا مرز شلمچه مستقر شده و ظرفیت اسکان اضطراری 15هزار زائر را دارند.

وی افزود: در این موکب ها در بخش خاک ایران روزانه 100 هزار پرس غذای گرم و در بخش عراق روزانه 60هزار پرس غذای گرم توزیع می شود.

حیاتی گفت: در منطقه آزاد اروند در زیرساخت های اساسی مانند تامین آب، برق و راه مواصلاتی اقدامات خوبی در مرز شلمچه انجام شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: امسال هفت شهرستان معین و شش ستاد کشوری و استان معین فعالیت می کنند.

وی گفت: زائران باید با ویزا و گذرنامه به مرز شلمچه مراجعه کنند تا در بستری روان و آسان حرکت کنند.

حیاتی افزود: در مرز شلمچه پایانه بزرگ مرز بین المللی شلمچه با هشت هزار و 500متر مربع با 32 گیت ورود و خروج که نقل و انتقال 100هزار نفر زائر را انجام می دهد آماده خدمات رسانی است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برنامه ریزی های برای برگشت زائران نیز انجام شده است.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان نیز گفت: امسال پیش بینی می کنیم جمعیت زائران دوبرابر شود.

قدرت الله دهقان افزود: جاده چذابه در چند نقطه دو بانده و در چند نقطه یک بانده است که در سال آینده در طول کل مسیر باید دوبانده شود.

بر اساس این گزارش استان های فارس، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در مرز شلمچه به عنوان استان های معین حضور خواهند داشت که تا کنون استان های فارس و بوشهر حاضر شده اند.

همچنین استان اصفهان و ستاد اجرایی فرمان امام در مرز چذابه قرار است که در خدمات رسانی کمک کنند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.