آبادان ؛

ظرفیت75هکتاری پارکینگ های شلمچه

امسال با ایجاد پارکینگ 50هکتاری، ظرفیت پارکینگ شلمچه به 75هکتار رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی  فرماندار ویژه خرمشهر درجمع خبرنگاران گفت: با ایجاد این ظرفیت، 40هزار خودرو در پارکینگ های شلمچه جانمایی می شوند و این در حالی است که ظرفیت این پارکینگ ها در سال گذشته 25هکتار با ظرفیت 12هزار خودرو بود.

ولی الله حیاتی افزود: آمارها نشان می دهد در سال های 92تا 94به صورت میانگین، میزان تردد، 40تا 50 درصد در مرز زمینی شلمچه افزایش یافته است.

وی گفت: مرز شلمچه تنها مرزی است که امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی و ناوگان دریایی را دارد.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: در سال 93 مجوز خط دریایی خرمشهرربه بصره اخذ شد و در همین سال خط دریایی خرمشهر به عتبات عالیات بازگشایی شد و در سال گذشته، ناوگان حمل و نقل ریلی افزایش و 70هزار نفر از میدان مقاومت تا شلمچه با استفاده از ریل جابجا شدند.

وی گفت: در سال جاری از 15آبان، ریل باس جمهوری اسلامی درمرز شلمچهرمستقر و کار نقل و انتقال زائران را از میدان مقاومت تا شلمچه انجام می دهد.

حیاتی افزود: در سال گذشته 125موکب در مرز شلمچه استقرار داشتند که امسال به250موکب افزایش یافت.فرماندار ویژه خرمشهر گفت: 250 موکب از میدان مقاومت تا مرز شلمچه مستقر شده و ظرفیت اسکان اضطراری 15هزار زائر را دارند.

وی افزود: در این موکب ها در بخش خاک ایران روزانه 100 هزار پرس غذای گرم و در بخش عراق روزانه 60هزار پرس غذای گرم توزیع می شود.

حیاتی گفت: در منطقه آزاد اروند در زیرساخت های اساسی مانند تامین آب، برق و راه مواصلاتی اقدامات خوبی در مرز شلمچه انجام شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: امسال هفت شهرستان معین و شش ستاد کشوری و استان معین فعالیت می کنند.

وی گفت: زائران باید با ویزا و گذرنامه به مرز شلمچه مراجعه کنند تا در بستری روان و آسان حرکت کنند.

حیاتی افزود: در مرز شلمچه پایانه بزرگ مرز بین المللی شلمچه با هشت هزار و 500متر مربع با 32 گیت ورود و خروج که نقل و انتقال 100هزار نفر زائر را انجام می دهد آماده خدمات رسانی است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برنامه ریزی های برای برگشت زائران نیز انجام شده است.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان نیز گفت: امسال پیش بینی می کنیم جمعیت زائران دوبرابر شود.

قدرت الله دهقان افزود: جاده چذابه در چند نقطه دو بانده و در چند نقطه یک بانده است که در سال آینده در طول کل مسیر باید دوبانده شود.

بر اساس این گزارش استان های فارس، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در مرز شلمچه به عنوان استان های معین حضور خواهند داشت که تا کنون استان های فارس و بوشهر حاضر شده اند.

همچنین استان اصفهان و ستاد اجرایی فرمان امام در مرز چذابه قرار است که در خدمات رسانی کمک کنند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.