نشست خبری دبیران تشکل‌های دانشجویی پیش از ظهر امروز 10 آبان ماه به مناسبت سالروز 13 آبان برگزار شد.

اقرلو: یکی از ارکان نظام اسلامی استکبارستیزی است/مظاهری: آمریکا هیچگاه به دنبال عاقبت بخیری ایران نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دبیران تشکل‌های دانشجویی پیش از ظهر امروز 10 آبان ماه به مناسبت سالروز 13 آبان برگزار شد.

امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: یکی از ارکان نظام اسلامی، استکبارستیزی است. اصالت انقلاب اسلامی وابسته به استکبارستیزی است و اگر این مسئله به چالش کشیده شود اصل نظام و انقلاب دچار خدشه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان انقلاب تاکنون با مسئله استکبار مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: در این مسیر بحران‌های مختلفی متوجه کشورمان شد که دانشجویان انقلابی کشورمان با تشخیص درست خود توانستند محل جاسوسی و فتنه‌گری را بیابند و آن را تسخیر کنند.

اقرلو با بیان اینکه ذات استکبار مشخص است و آنان همواره تلاش کرده‌اند که ماهیت نظام را تغییر دهند، اظهار داشت: مسئله ما با آنان نیست بلکه کسانی هستند که در داخل کشور این شرایط را درک نمی‌کنند و استکبارستیزی را جزء ارکان نظام نمی‌دانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتقاد از کسانی که به بهانه بهبود معیشت در صدد رابطه با کشورهای مستکبری چون آمریکا هستند، تصریح کرد: کسانی که در زیر پوشش معیشت می‌خواهند استکبارستیزی نظام را تعدیل کنند بدانند که با این عمل خود به آرمان‌های امام خیانت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما دوگانه‌‌ی، معیشت یا مبارزه با استکبار نداریم، اظهار داشت: اگر می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور حل شود و رشد داشته باشیم، قطعا باید با استکبار و آمریکا مبارزه کنیم.

اقرلو افزود: این مسئله توهم است که برخی فکر می‌کنند راه بهبود وضعیت معیشت کشور گفت‌وگو با کدخدا است درحالی که راه آن مبارزه با استکبار و آمریکا است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان داشت: کشور به برجام تن داد و برخی خطوط خود  برای مبارزه با استکبار را کنار گذاشت تا معیشت مردم بهبود یابد اما مشخص شد که این مسیر کاملا انحرافی است.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور نباید به سمت کدخدا رفت، گفت: این مسیر نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه اوضاع را وخیم‌تر می‌کند که رکود فعلی کشور یکی از نمودهای آن است.

اقرلو در پایان خاطر نشان کرد: اگر در جهان کشورهای مستکبری چون آمریکا و اسرائیل نکوبیم، تن به ذلتی خواهیم داد که متأسفانه در حال حاضر برخی نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم.

**مظاهری: آمریکا هیچگاه به دنبال عاقبت بخیری ایران نیست

همچنین ابوالفضل مظاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: در جای جای اسناد تاریخی آمریکایی‌ها، دخالت آنان در امور کشورهای مختلف چون ایران کاملا مشهود است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به نقش سیاسی آمریکا در کودتای 28 مرداد و حذف دکتر مصدق از صحنه سیاسی کشورمان گفت: آنان برای دخالت خود در کودتای 28 مرداد بهانه‌هایی چون احقاق حقوق بشر و ایجاد دموکراسی در کشورمان آورده‌اند در حالی که این موارد تنها بهانه‌هایی برای توضیح اقدامات مداخله جویانه آنان بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی در داخل کشور بدون عبرت آموزی از گذشته به بهانه‌های واهی چون خزانه خالی مدام در پی مذاکره با آمریکا هستند، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای نشان داد که مسیر مدیریت کشورمان هیچگاه از طریق مذاکره با آمریکا حل نمی‌شود.

مظاهری با تأکید بر اینکه مسیر استکبارستیزی در شرایط فعلی چیزی جز توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی نیست گفت: تا دست استکبار از دامن کشورمان کوتاه نشود، مشکلات کشورمان در همه ابعاد به ویژه اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: امروز برای همه مشهود شد که آمریکا هیچگاه به دنبال عاقبت بخیری ایران نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا در طول مذاکراتی نشان داد که همان آمریکای 37 سال قبل است و بهتر است دستگاه دیپلماسی کشورمان لبخند را کنار بگذارند و برخورد قاطعی نسبت به سیاست‌های آنان نشان دهند.

مظاهری خاطر نشان کرد: ما باید سلطه اقتصادی را بشکنیم و تنها راه آن این است که دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد.

**قائد شرف:آمریکا پرچمدار استکبار است/ با گرگ نمی‌شود مذاکره کرد

 محمدحسین قائد شرف، دبیر دفتر تحکیم وحدت پیش از ظهر امروز با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره آمریکا اظهار داشت: ایشان از آمریکا تعبیر به شیطان بزرگ می‌کردند که اگر از آن فاصله نمی‌گرفتیم شاید پای مذاکره با این کشور نمی‌نشستیم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: ما نیازمند به بازخوانی جدی خط امام بدون تعریف هستیم چرا که برخی سعی دارند چهره آرامی از امام در برابر آمریکا نشان دهند.

وی  با تأکید بر اینکه معنای اصلی استکبار آمریکا است، تصریح کرد: ما هیچگاه آمریکا و اسرائیل را از هم جدا نمی‌دانیم و هویت واحدی برای استکبار جهانی قائل هستیم.

قائد شرف با بیان اینکه آمریکا پرچمدار استکبار است، گفت: آمریکا زمانی خودش دست به جنگ می‌زد اما در حال حاضر پشت داعش و در قالب جنگ نیابتی استعمارش را ادامه می‌دهد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه متأسفانه آزموده‌ای را آزمودیم که آزمودنش خطا بود، اظهار داشت: شاید حافظه تاریخی ما کوتاه بوده که کودتای 28 مرداد و حمایت‌های آمریکا از صدام را فراموش کرده و پای میز مذاکره با آمریکا نشسته است.

وی با انتقاد از بخش نخبگانی جامعه، تصریح کرد: یک گروه غرب‌گرا در رأس کشور هستند که امروز پشت میز برجام نشسته‌اند. از سویی دیگر مسئولان دیگری داریم که وظیفه آنان تبیین است که اگر آنان وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند اوضاع ما امروز این چنین نبود.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: امیدواریم این عبرت‌ها به ثمر بنشیند و همه بدانند که با گرگ نمی‌شود مذاکره کرد و باید در مقابل آن ایستاد.

وی با اشاره به لازمه‌های ایستادگی در مقابل استکبار تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ارکان مقابله با استکبار، برخورد با فساد درونی است چرا که اگر مسئولان با فساد داخلی مبارزه نکنند، قطعا نمی‌توانند در مقابل آمریکا بایستند.

قائد شرف افزود: مردم ما پذیرش شعار مرگ بر آمریکا را دارند اما این شعار را از مسئولانی می‌پذیرند که خود در داخل کشور درگیر فساد نباشند.

**سردار آبادی: پذیرش استکبارستیزی از سوی مردم مستلزم مبارزه با فساد داخلی است

امین سردار آبادی، دبیر جنبش عدالت‌خواه اظهار داشت: متأسفانه در سه دهه گذشته برخی از مدیران کشورمان دل در گرو غرب داشته‌اند. مسئله اصلی ما این است که چه شده جمهوری اسلامی ایران که در ابتدای انقلاب حامی ملت‌های مستضعف بود و ملت‌های ستم دیده را به مذاکره علیه استکبار هدایت می‌کرد، امروز برجام را پذیرفته است.

وی تصریح کرد: بعد از پذیرفتن برجام مسئله اصلی این است که دولت دارد نشان می‌دهد که می‌توان جمهوری اسلامی را ذیل نظام سلطه تعریف کرد و به بیان دیگر سیرت جمهوری اسلامی باقی بماند اما آرمان‌های آن تغییر یابد.

سردار آبادی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر برخی مسئولان کشورمان شاید به ظاهر بگویند رابطه‌ای با آمریکا ندارند اما در حال پیاده‌سازی برنامه‌های آنان در کشور هستند.

دبیر جنبش عدالت‌خواه با تأکید بر اینکه عدالت‌خواهی در داخل کشور مستلزم مبارزه با فساد و نسبت به کشورهای خارجی استکبارستیزی است، گفت: اگر در داخل کشور مبارزه با فساد را نادیده بگیریم، مردم استکبارستیزی را نیز نمی‌پذیرند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله اصلی این است، مدیرانی که به مردم خدمت نمی‌کنند و حقوق‌های کلان می‌گیرند، نمی‌‌توانند آنطور که باید و شاید با استکبار مبارزه کنند.

**منتظمی: انقلاب اسلامی یک تفکری است که همچنان ادامه دارد

متین منتظمی، دبیراتحادیه دانشجویان اسلامی  در این نشست خبری اظهار داشت: 13 آبان، روز ستیز با استکبار نام گرفته و روزی است که مردم ما با تسخیر لانه جاسوسی کاملا نشان داده‌اند که می‌دانند آمریکا دشمن قسم خورده کشورمان است.

دبیراتحادیه دانشجویان اسلامی ادامه داد: کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و اسرائیل همواره سعی کرده‌اند جلوی ایران بایستند اما بعد از 13 آبان فهمیدند که دیگر با زور و چماق نمی‌توان در مقابل مردم ایران ایستاد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند انقلاب تمام شده و با یکسری تفکرات روشن فکری می‌گویند ما در حال گذر از انقلاب هستیم، تصریح کرد: آنان باید بدانند که انقلاب اسلامی یک تفکر است و همچنان ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان با شیطان بزرگ گفت‌وگو کرد.

منتظمی با تأکید بر اینکه دیگر زمان آن نیست که مسئولان ما در برابر پادشاهان آمریکایی و سعودی زانو بزنند، اظهار داشت: در مقابل مسئولان و ملت ما باید با مشت‌های گره کرده خود عزت و اقتدار کشورمان را به جهانیان نشان دهند.

 دبیراتحادیه دانشجویان اسلامی افزود: مردم ما به خوبی می‌دانند که آمریکا دشمن قسم خورده کشورمان است و اجازه نمی‌دهند که آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند امام مخالف مرگ بر آمریکا بودند، تصریح کرد: این تفکر کاملا غلط است و مردم ما امسال نیز نشان می‌دهند که همواره مرگ بر آمریکا و استکبار شعار آنان است.

منتظمی با اشاره به اینکه عده‌ای معیشت مردم را به گفت‌وگو با غرب و به ویژه آمریکا پیوند می‌زنند گفت: این افراد گویا به یاد ندارند که مردم ما در جنگ تحمیلی با دست خالی در برابر آمریکا ایستادند و مقاومت کردند.

دبیراتحادیه دانشجویان اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: عده‌ای درصدد هستند تا پوسته‌ای از انقلاب با درون مایه لیبرال آمریکایی بسازند اما کور خوانده‌اند چرا که مردم انقلابی ما بر تفکر انقلابی خود ثابت قدم‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار