معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کاهش سه درصدی ورودی های فنی و حرفه ای در استان خبر داد.

کاهش 3 درصدی تعداد ورودی‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رمضان نیری گفت: در سال گذشته 41.8 درصد دانش‌آموزان وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش شده‌اند که این رقم به 38.9 درصد رسیده و نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.
وی افزود: اگرچه شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش افت ورودی داشته‌اند، اما در حال حاضر به لحاظ پذیرش از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود 61 درصد دانش‌آموزان استان وارد رشته‌های شاخه نظری شده‌اند، گفت: تعداد ورودیان رشته تجربی نسبت به سال گذشته تنها هفت دهم درصد رشد داشته است که در سال گذشته 46.8 درصد دانش‌آموزان و امسال 47.5 درصد آنان وارد رشته تجربی شده‌اند.
نیری گفت: این رقم نشان‌دهنده کنترل و مدیریت ورودی‌های رشته تجربی است، در سال‌های گذشته نیز آمار ورودی‌های رشته تجربی در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده است.
وی از کاهش چهار درصدی تعداد ورودی‌های رشته ریاضی خبر داد و افزود: به همین میزان در رشته علوم انسانی افزایش ورودی داشته‌ایم که در سال گذشته 19.3 درصد و امسال 15.7 درصد دانش‌آموزان وارد رشته ریاضی شده‌اند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حدود 32 درصد دانش‌آموزان سال گذشته و 36 درصد امسال رشته علوم انسانی را انتخاب کرده‌اند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.