با حضور مسئولان استانی و کشوری و دانش آموزان بسیجی یادواره مرحمت بالا زاده شهید شاخص دانش‌آموزی در محل سالن ولایت اردبیل برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در این مراسم مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور گفت: قیمت تمام شده جنگ تحمیلی بر کشور ایران هنوز نامشخص است و این ادبیات مقاومت است که می‌تواند ظریف‌کاری‌های جنگ و هزینه تحمیلی را احصا کند.

مرتضی سرهنگی افزود: زمانی که خرمشهر به تصرف دشمن درآمد مثلی در بین عراقی‌ها متداول بود که ایرانی‌ها اگر خرمشهر را می‌خواهند باید به کره ماه بروند .

وی با یادآوری اسارت ۲۳ نوجوان در اردوگاه‌های صدام افزود: در آن مقطع با گردش و رسیدگی به ظاهر این زندانیان صدام به دنبال جبران آبروی از دست رفته بود و حتی قصد تحویل آن ها را داشت.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور گفت: با این وجود این رزمندگان از سال ۶۱ تا ۶۹ از بازگشت تبلیغی به کشور خودداری کردند و نقشه‌های تبلیغی صدام نقش بر آب شد.

سرهنگی تأکید کرد: ادبیات جنگ کشور پیشرفته است و بی‌آنکه اطلاع داشته باشیم خاطرات نوشته ‌شده در دانشگاه‌های خارجی تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه مردم ایران کوچک و بزرگ و زن و مرد ناگهان سرباز شدندو اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم برای دنیا حیرت به دنبال دارد.

سرهنگی همچنین به استقامت زنان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: استقامت هر مردی در جنگ در سایه رشادت و استقامت زنان در پشت جبهه‌ها بود.

وی به ضرورت توجه به خاطرات عمیق و اثربخش شهدا و جانبازان در آثار ادبی شد و تأکید کرد: در واقع با ادبیات جنگ بخش مهمی از تاریخ و عقاید این کشور به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.