پیکر حجت‌الاسلام حاج میرزاعبدالله مدرس‌زاده، خطیب توانا، شاعر ارجمند، عارف وارسته، خادم اهل البیت(ع)و روحانی سلیم النفس از جامعه ادبی، مذهبی و فرهنگی کاشان پس از مراسم تشییع باشکوه در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان دفن شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در حاشیه آیین تشییع این روحانی انقلابی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: مرحوم حجت‌الاسلام مدرس‌زاده از روحانیان مبارز و انقلابی بود که پس از انقلاب شکوهمند سال 57 برای خدمت به جامعه فرهنگی، ادبی و مذهبی کاشان، کانون نشر فرهنگ اسلامی را بنیان نهاد.

مصطفی جوادی مقدم‎، افزود: این عالم اهل فضل و ادب با تاسیس کانون نشر فرهنگ اسلامی شعرا، ادبا، ذاکران با اخلاص اهل بیت(ع) و مادحین خاندان عصمت و طهارت را در طول سه دهه گذشته پرورش داد.

وی، با تاکید بر اینکه این شاعر و خادم اهل البیت(ع) سالهای متمادی در عرصه فرهنگ و ادب شهرستان کاشان برای پرورش جوانان مستعد در این حوزه خدمت کرد و با نشان پر افتخار مداحی و ستایشگری اهل البیت(ع) چشم از جهان فرو بست گفت: در کوران روزهایی که اهمیت چندانی به شعر و ادبیات و فرهنگ داده نمی شد این روحانی آزاده و ساده زیست تمام قد به عرصه فرهنگی ورود پیدا کرد و تا روزهای پایانی زندگی اش چراغ این محفل فرهنگی و ادبی را روشن نگاه داشت.

به‌گفته‌وی،تأسیس کانون نشر فرهنگ اسلامی یکی از تلاشهای بزرگ این روحانی انقلابی بود که احساس می کرد فرهنگ ایرانی اسلامی را باید به مشتاقان شعر و ادبیات این شهر فرهنگی آموخت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،با اشاره به اینکه حاصل سالها تلاش این روحانی بزرگوار تربیت فرزندان و فرزند زادگان و سیل علاقمندان ادبیات به عرصه های علمی و ادبی کاشان بود گفت: حجت الاسلام ميرزاعبدالله مدرس‌زاده متولد سال 1306 در برزك فرزند حجت الاسلام حاج شيخ نصرالله مدرس و نواده‌آخوند ملامحمداسماعيل مدرس و از شاگردان آيت الله صبوري (ره) و از هم مباحثه هاي آيات عظام امامي كاشاني و راستي كاشاني و خراساني بود.

جوادی‌مقدم اظهارداشت:كتاب شعر ‹‹ مجمع الاشعار›› که در سال 87 منتشر شده یکی از آثار این رو حانی بزرگو ار است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، دکتر سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، مصطفی جوادی‌مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پیامهای جداگانه ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

شایان ذکر است: حجت‌الاسلام حاج میرزاعبدالله مدرس‌زاده،هنگام اقامه نمازشب و در سن 89 سالگی سحرگاه روز شنبه 8 شهريور دعوت حق را لبيك گفت و به ملكوت اعلا پيوست.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.