معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، بازخوانی جنایات آمریکا را محور برنامه های یوم‌ا... 13 آبان و هفته استکبارستیزی درشهرداری مشهد عنوان کرد.

بازخوانی جنایات آمریکا محوربرنامه‌های یوم‌ا.. 13 آبان در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی ابراهیمی گفت:  6 برنامه محوری به مناسبت 13 آبان تعریف کرده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها ویژه برنامه‌های مرتبط با راهپیمایی 13 آبان است.

دبیر ستاد ویژه برنامه های یوم‌ا... 13 آبان شهرداری مشهد، افزود: جشنواره‌ای با عنوان «نواهای ضد آمریکایی»، با هدف ایجاد و ارتقاء روحیه استکبارستیزی نوجوانان و شناسایی نوجوانان مستعد در مداحی و تواشیح و حمایت و پرورش استعدادهای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه پسران 13 تا 18 ساله مشهدی است و در2 بخش مداحی و تک‌خوانی برگزار در حال برگزاری است، اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره صوت‌های انتخاب شده را در اختیار نوجوانان قرار داده و هر شرکت کننده فرصت دارد تا تمرین کند و مشابه خواننده و مداح که در صوت معرفی شده است؛ بخواند. علاقه مندان تا 13 آبان فرصت دارند تا آثار خود را به دبیر خانه جشنواره آدرس تلگرامی @AntiAmerica_bot ارسال کنند.

وی در ادامه به جشنواره بزرگ «کاردستی‌های ضد استکباری» اشاره کرد و گفت: این جشنواره  شامل پنج بخش است . قسمت نخست خوشنویسی شعارهای برگزیده روز 13 آبان است. بخش دوم تولید کاردستی  با موضوع نشانه‌ها و آدمک های راهپیمایی  است. بخش سوم به عکاسی از شرکت در راهپیمایی به همراه آثار تولیدی دانش آموزان اختصاص دارد.

ابراهیمی ادامه داد: بخش چهارم تولید شعارهای بدیع و شورانگیز به مناسبت 13 آبان خواهد بود و بخش پنجم  به عموم شهروندان مشهدی شرکت‌کننده در راهپیمایی 13 آبان  اختصاص دارد. این بخش  نیز مشابه بخش سوم گروه دانش‌آموزی است و رقابت میان عکس‌های سلفی شهروندان مشهدی در مراسم راهپیمایی 13 آبان در کنار اثر تولیدی‌شان که می تواند پلاکارد، آدمک، نشانه، شعارنوشته و ... باشد؛ شکل می‌گیرد. در بخش خوشنویسی و کاردستی داوری‌ها حضوری است و سایر بخش‌ها به طور غیرحضوری و از طریق ارسال آثار به آدرس  تلگرامی  https://telegram.me/so_ha  داوری می‌شوند.

وی به حمایت تشکل‌های مردمی در هفته استکبارستیزی توسط سازمان متبوع خود اشاره کرد و گفت: کلیه تشکل‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سری نمایشگاهی پوستر جنایات آمریکا، لوح فشرده آواها و شعارهای انقلابی، پوستر نواهای ضدآمریکایی، سری 14 تایی پوسترهای تاریخ مستطاب آمریکا و ... را دریافت کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ادامه افزود: سعی کردیم متناسب با این ایام فضای شهری را آماده کنیم؛ در همین راستا بیلبوردها و تابلوهای شهری به بازخوانی جنایات آمریکا پرداخته‌اند. و بیش از 3 هزار متر مربع تبلیغات برای 13 آبان داریم که در حال اکران است؛ همچنین  در 31 عرشه‌پل با نصب تابلو و با شعار «همه با هم می‌آییم» از مردم برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان دعوت شده است.

ابراهیمی ، در خصوص ویژه‌برنامه‌های درنظر گرفته شده برای راهپیمایی یوم‌ا... 13 آبان گفت: در این روز 20 هزار نسخه کتابچه با موضوع شناساندن جنایات امریکا در کشورهای دیگر، 20 هزار پرچم دستی با شعار مرگ بر آمریکا و پنج هزار صورتک شهید فهمیده توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در مسیر راهپیمایی غرفه رمی‌جمرات با صورتک‌های شیاطینی چون نتانیاهو، اوباما، پادشاه عربستان و...قرار گرفته است. غرفه‌ای نیز به نمایش عروسکی با موضوع ضد استکباری اختصاص پیدا کرده است. دو نمایش دیگر یکی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی و دیگری با موضوع استکبارستیزی در قالب تئاتر خیابانی و پرفورمنس در مسیر راهپیمایی اجرا خواهند شد. مکانی هم در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده با عنوان پاتوق سرود، که نوجوانان و جوانانی که در جشنواره نواهای ضد آمریکایی منتخب می‌شوند در این پاتوق به اجرا خواهند پرداخت.

ابراهیمی در پایان از اجرای سه طرح موشن‌گرافیک به مناسبت13 آبان خبر داد و گفت: این طرح‌ها نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند شد و برای مخاطبان به نمایش  درخواهند آمد.

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار