فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : كلاهبردار هفت میلیاردی که تحت تعقیب قانون بود دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  سردار روح‌الامین قاسمی، درباره این پرونده اظهار کرد: مردی ساکن تهران در سال 1386 با ساخت و پیش فروش 40 واحد مسكونی در سمنان، بدون انتقال مالكیت و ثبت سند، مبالغ هنگفتی از خریداران دریافت کرده بود؛ این فرد در اقدامی دیگر با ارائه سند مالكیت زمین مجتمع به بانك، تسهیلاتی یك و نیم میلیارد تومانی نیز دریافت و از بازپرداخت آن خودداری کرد.
وی با اشاره به عدم بازپرداخت تسهیلات از سوی این کلاهبردار و بلاتكلیفی خریداران واحدهای مسكونی، تصریح كرد: با شكایت مالكان و نماینده بانك پرونده ای در مراجع قضائی تشكیل و متهم تحت تعقیب قرار گرفت.
به گفته این مسئول انتظامی كلاهبردار این پرونده با تغییر متناوب مخفیگاه و محل سكونتش در تهران و سمنان از سال 1393 متواری و همچنان تحت تعقیب بوده است.
سردار قاسمی از ارجاع این پرونده در شهریور امسال به پلیس امنیت عمومی استان و شروع اقدامات فنی و تخصصی ماموران این پلیس خبر داد و گفت: در گام نخست تمام پاتوق‌ها و محل‌های اختفای این كلاهبردار حرفه ای شناسایی شد و ماموران انتظامی استان با هماهنگی قاضی پرونده برای دستگیری متهم راهی تهران شدند.
این مسئول انتظامی به كنترل نامحسوس كلاهبردار میلیاردی در خیابان‌های پایتخت اشاره و تصریح كرد: متهم در حال خرید و فروش خانه در بنگاه معاملات املاك در تهران غافلگیر شد.
وی از دستگیری و انتقال متهم به سمنان و تحقیقات تكمیلی پرونده خبر داد و گفت: متهم با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن قدردانی از ماموران انتظامی دخیل در این عملیات گفت: با توجه به بدهكاری كنونی متهم به شاكیان، ارزش ریالی این پرونده را بالغ بر 70 میلیارد ریال اعلام كرد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.