10 هزار بی سواد تا پایان دی امسال در مازندران شناسایی و پالایش می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،داود تقی‌نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه  17 هزار و 805 نفر در مازندران بی‌سواد هستند گفت : برنامه ریزی برای شناسایی، پالایش و سوادآموزی 10 هزار نفر از این تعداد تا پایان دی امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال 10 هزار بی‌سواد مازندرانی باید باسواد شوند گفت: تاکنون 2 هزار و 297 نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند و این فرصت سوادآموزی تا دی ماه امسال تعیین شد.

وی با بیان اینکه بی‌سواد مطلق به افرادی می‌گویند که مدرک سوم ابتدایی را ندارند، افزود: در 5 سال اخیر 35 هزار و76 تن باسواد شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 23 هزار و 698 تن در راستی‌آزمایی از گروه بی‌سوادان خارج شدند، گفت: گروه سنی مخاطبان 10 تا 49 سال هستند جنس آموزش از آموزش رسمی متفاوت است.

داود تقی‌نیا افزود : در حال حاضر 17 هزار و 805 تن در مازندران بی‌سواد گزارش شده است که از این تعداد 11 هزار و 344 تن روستایی و 6 هزار و 461 نفر شهری هستند.

وی با بیان اینکه اغلب بی‌سوادان مازندرانی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت : مخاطبان بی‌سواد افراد بزرگسالی هستند که از قشر آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.