نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از دستیابی رقیب جمهوری خواه خود به زرادخانه هسته ای این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت اوهایو از تصمیم پلیس فدرال آمریکا در طرح مسئله ایمیل های شخصی اش در چند روز مانده به روز برگزاری انتخابات آمریکا انتقاد کرد و گفت: چرا باید اف بی آی چند روز مانده به انتخابات وارد شود و مسئله ایمیل ها را بار دیگر مطرح کند. 

کلینتون افزود: من با مردی رقابت می کنم که می گوید من درک نمی کنم چرا ما نباید از سلاح هسته ای استفاده کنیم. ترامپ می خواهد کشورهای بیشتری صاحب سلاح های هسته ای شوند؛ ژاپن، کره جنوبی و حتی عربستان سعودی. تصور کنید سلاح هسته ای وارد قلب خاورمیانه شود.

اگر شما در ذهن خود فکر می کنید که او آدم های باهوش را در اطراف خود (مشاور خود) قرار می دهد که مانع این ایده های دیوانه وار می شوند، پس به خاطر داشته باشید وقتی که از او سؤال شد آیا در مورد سیاست خارجی با کسی مشورت می کند، ترامپ گفت نیازی به مشورت نیست زیرا «من ذهن خوبی دارم».

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: او می گوید که بیشتر از فرماندهان نظامی در مورد داعش می دانم. نه او نمی داند! البته در میان افرادی که اطراف دونالد ترامپ هستند دو نفر دیده می شوند که بر اساس گزارش ها فعالیت هایشان به خاطر ارتباط با روسیه، ولادمیر پوتین و متحدان پوتین در حال بررسی است.

کلینتون در ادامه به سه مسئله حیاتی که رئیس جمهور بعدی با آن روبرو خواهد شد اشاره کرد و گفت: آیا مردم می توانند به شما (ترامپ) به عنوان رئیس «زرادخانه های هسته ای» و کسی که تصمیمات حیاتی درباره جنگ و صلح می گیرد اعتماد کنند؛ شما چگونه بحران ها را مدیریت می کنید؛ و اصلاً آیا فرق میان متحد و دشمن را می دانید؟ با بحث سلاح های هسته ای آغاز می کنم: من می دانم که برخی افراد می گویند صحبت کردن از سلاح های هسته ای به معنای «هراس افکنی» است که من اینگونه فکر نمی کنم.

بخشی از دلیل اینکه من اینگونه تصور نمی کنم  حرف هایی است که از بروس برایان شنیده اید. ده ها نفر از افسران بازنشسته تأسیسات هسته ای به طور علنی اعلام کرده اند که دونالد ترامپ «نباید دستش را به هیچ دکمه ای بزند.

وی افزود: این موضوعی است که نمی توان از صحبت کردن در مورد آن اجتناب کرد. همانطور که پیشتر گفته ام دونالد ترامپ بارها گفته است که کشورهای بیشتری باید به سلاح هسته ای دست داشته باشند. او نمی داند یا برایش مهم نیست که هر چه مواد هسته ای بیشتری در دنیا وجود داشته باشد، احتمال اینکه این مواد به دست تروریست ها برسد بیشتر می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار