به دنبال وقوع زمین لرزه 6.6 ریشتری در ایتالیا، نخست وزیر این کشور خواستار کمک به زلزله زدگان بدور از موضع گیری‌های سیاسی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در سخنانی در خصوص زمین لرزه شش ممیز پنج دهم ریشتری امروز صبح در این کشور گفت: ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم تا مردم زلزله زده، ابراز همدردی ایتالیایی ها را احساس کنند.

این موضوع شوخی بردار نیست و در این زمینه نباید وارد بحث و جدل های سیاسی شد. در نهایت باید در کنار یکدیگر بود. اکنون در اینجا موضوع ایتالیا مطرح است، نه مباحث سیاسی و یا احزاب.
در پی وقوع زلزله در مرکز ایتالیا که ساختمان های شهر رم را نیز لرزاند، مسئولان شهری چند کلیسای بزرگ قدیمی و مترو پایتخت را تعطیل کردند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری سطح زمین در ساعت هفت و چهل دقیقه به وقت محلی در میان دو استان اومبریا و مارکه به وقوع پیوست. کانون این زلزله  نزدیک شهر نورچا در استان اومبریا اعلام شده است.

رئیس ستاد حادثه غیرمترقبه ایتالیا اعلام کرد: تا این لحظه این زمین لرزه تلفات جانی  نداشت اما ده ها نفر زخمی شده اند که وضعیت یک نفر آن ها وخیم اعلام شده است.این زلزله موجب فرو ریختن شماری از ساختمان ها در این منطقه شد.

شدت زمین لرزه به اندازه ای بودکه در رم نیز که حدود 300 کیلومتری این منطقه واقع شده است ، ساختمان ها  لرزیدند و نیروهای امداد به حالت آماده باش درآمدند.این زمین لرزه، قوی ترین زلزله ای است که از سال 1980 میلادی تا کنون یعنی در مدت 36 سال گذشته در ایتالیا رخ داده است و امواج آن حتی در کشور اتریش که در شمال ایتالیا قرار دارد،نیز احساس شده است.

11:00 منابع خبری در آخرین اخبار اعلام کردند؛ بزرگی زمین لرزه ایتالیا 6.6 ریشتر بوده است.
این زمین لرزه  مناطق مرکزی و جنوبی ایتالیا را لرزاند. مرکز این زلزله که در رم پایتخت ایتالیا نیز احساس شد شمال شهر کوچک نورچیا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار