سخنگوی کاخ سفید گفت: تغییر چندانی در رقابت ریاست جمهوری در آمریکا بوجود نیامده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید درباره اثر نامه نگاری رئیس اف بی آی با کنگره آمریکا درخصوص نامه های الکترونیکی هیلاری کلینتون بر نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به گمانه زنی های فراوانی  که در این زمینه وجود دارد، اشاره کرد و گفت: نظرسنجی ها و بررسی ها نشان می دهد تغییر چندانی در رقابت ایجاد نشده است گرچه ممکن است برخی ها عقیده ی متفاوتی داشته باشند.

وی همچنین به رویکرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در زمینه انتخابات اشاره کرد و افزود: «رئیس جمهور با قدرت به پشتیبانی از نامزدی هیلاری کلینتون ادامه خواهد داد و در طول هفته ی آتی برنامه فشرده ای را تدارک دیده و در سفرهای پی در پی از نامزدی که حمایت کرده است دفاع خواهد کرد. فکر نمی کنم تغییری در رویکرد رئیس جمهور شاهد باشیم.»

ارنست در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه اوباما قاعدتا باید از مدیر اف بی آی به خاطر در میان گذاشتن چنین اطلاعات حساسی با کنگره آنهم در فاصله چند روز به برگزاری انتخابات به شدت انتقاد کند، گفت: «تصمیم رئیس اف بی آی در نوشتن چنین نامه ای به کنگره به خودی خود گویاست اما چیزی که مشخص نیست این است که چه عاملی موجب شده است جیمز کومی چنین تصمیمی بگیرد و هیچ کس در کاخ سفید نمی داند کومی چگونه این تصمیم را گرفته است.

من هم علت را نمی دانم و همچنین نمی دانم چرا مدیر اف بی آی در ماه ژوئیه در بیانیه ای طولانی اعلام کرد شواهد کافی برای متهم کردن هیلاری کلینتون در اختیار ندارد و او را تبرئه کرد.»
جاش ارنست، بحث ها و جنجالی را که پس از انتشار نامه رئیس اف بی آی به کنگره، ایجاد شد بخشی از دموکراسی موجود در آمریکا خواند و افزود: مهم‌تر از جنجال سازی ها، این است که مقام های دولتی از جانبداری خودداری کنند و مسئولانه از دخالت سیاسی در روند انتخابات دوری گزینند.

وی گفت: «رئیس اف بی آی پیشتر بررسی های جامع و کاملی را در زمینه ی پرونده هیلاری کلینتون انجام داد و نتیجه این بررسی ها را در بیانیه ای طولانی و در حضور نمایندگان مردم در کنگره بیان کرد. این بررسی ها فارغ از هر گونه دخالت سیاسی کاخ سفید صورت گرفت.»

جاش ارنست مدعی شد کاخ سفید هم مانند همه ی مردم آمریکا از رسانه ها شنیده است که رئیس اف بی آی چنین نامه ای به کنگره نوشته و نمایندگان را در جریان این اطلاعات قرار داده است. وی افزود: ما هم همچون شما از وجود چنین نامه ای بی خبر بودیم.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا یک نفر در مقام رئیس جمهور آمریکا این توانایی را دارد که جنگی هسته ای راه بیاندازد، گفت: «فرمانده کل  اختیارات فراوانی دارد و انتخاب فرمانده ای که خلق و خوی درست و مناسبی داشته باشد خیلی مهم است. نخستین بار نیست که بحث گسترده ای در خلال  تبلیغات انتخاباتی بر سر این موضوع در می گیرد که کدام یک از نامزدها خلق و خوی مناسب را برای بدست گرفتن فرماندهی کل دارا است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار