کرمانشاه؛

آگاه سازی و آموزش خانواده های تحت حمایت

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این نهادبا هدف آگاه سازی و آموزش خانواده های تحت حمایت اقدام به برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی، اردوها، کارگاه های تربیتی و .. می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامیار جمشیدی با پیش بینی اینکه بیش از ۳۰ هزار مددجو تا پایان سال جاری در برنامه های فرهنگی، اعتقادی و تربیتی این نهاد حضور پیدا کردند گفت: زنان سرپرست خانوار، مددجویان در آستانه ازدواج، زوج های جوان، مددجویان بی سواد، خانواده های ساکن در مناطق محروم و ویژه اجتماعی، سالمندان، نوجوانان و .. از گروه های هدف برنامه های فرهنگی این نهاد هستند.

جمشیدی با یادآوری اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در برنامه های فرهنگی و تربیتی این نهاد حضور پیدا کرده اند،افزود: ۸۴ درصد از شرکت کنندگان در برنامه های آموزشی امسال را بانوان تحت حمایت و مابقی را مردان تشکیل داده اند.

وی تصریح کرد: ۴۳ درصد این آموزش ها به صورت گروهی، ۳۰ درصد به صورت همایش، ۱۲ درصد غیر حضوری، هفت درصد طرح فلاح، چهار درصد آموزش چهره به چهره و چهار درصد نیز در قالب اردوهای سراسری و منطقه ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شده است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاهبا بیان اینکه کمیته امداد به صورت غیرحضوری نیز به مددجویان تحت حمایت آموزش های فرهنگی ارائه می کند یادآور شد: برنامه های غیرحضوری این نهاد در قالب طرح مترجمین، نشریه پیام زن، بسته فرهنگی و کتابخوانی گنجانده شده است.

جمشیدی افزود:اکنون یک هزار و ۶۹۴ مددجو بیسواد در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۱۳ نفر در حال فراگیری آموزش های سوادآموزی و ۷۶ مددجو نیز کارنامه قبولی دریافت و باسواد شده اند.همچنین از ابتدای سال ۹۵ تاکنون برنامه های ترویج تعالیم دینی بین بیش از ۱۱ هزار مددجو در استان اجرا و این مددجویان با آموزه های دین مبین اسلام آشنا شده اند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.