کرمانشاه؛

تلاش مددکاران بهزیستی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

سازمان بهزیستی در مدت زمان معین که بر پایه های علمی بنا نهاده شده، خدمات حمایتی سطح اولیه را به مددجویان ارائه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول دفتر توانمند سازی خانواده و زنان حوزه معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی در مدت زمان محدود و معین که بر پایه های علمی بنا نهاده شده، خدمات حمایتی سطح اولیه را به مددجویان خود ارائه می کند تا بستر توانمندسازی نهایی را فراهم سازد.

کرم خانی از جمله این خدمات ، مهارت آموزی، ایجاد گروه های همیار زنان، پرداخت های دانشجویی و دانش آموزی، ارتقای سطح دانش و سوادآموزی، برگزاری دوره های آموزشی برای مددکاران، توسعه کلینیک های مددکاری دانست.

وی افزود: اجرای طرح پنجره واحد(یکسان سازی ارائه خدمات ایرانیان) و ارائه آموزش های لازم در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار ذکر کرد.

کرم خانییادآور شد: خدمات به زنان سرپرست خانوار در سه سطح آموزشی، حمایتی و توانمندسازی صورت می گیرد و تلاش مددکاران و مشاوران سازمان بهزیستی نیز توانمندسازی همه جانبه فرهنگی، اقتصادی زنان سرپرست خانوار است.


 
وی به انجام بیمه تأمین اجتماعی شهری و روستایی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: تشکیل گروه های خودیار در روستاها و مناطق حاشیه ای به منظور پیشگیری از فقر و بیکاری، افزایش اشتغال و تعاملات اجتماعی و تشکیل گروه های همیار با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز از دیگر اقدامات مهم بهزیستی به شمار می رود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.