اردبیل؛

هرس زمستانی درختان در اردبیل آذرماه آغاز می شود

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: هرس اصولی درختان بعد از برگ ریزان کامل درختان همه ساله در آذرماه انجام می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز محبی در جلسه بررسی اقدامات سازمان فضای سبز در فصل سرد سال گفت: هرس اصولی درختان بعد ازبرگ ریزان کامل صورت می گیرد، چرا که در این مدت بعلت متوقف شدن یا کند شدن شیره نباتی، گیاه کمتر آسیب می بیند و این زمان در شهر اردبیل از آذر ماه تا اسفند ماه است.

وی با اشاره به خسارات وارده به درختان براثر بارش زود هنگام بیش از 35 سانتی متر برف در زمان کمتر از 48 ساعت افزود: از آنجا که بارش برف قبل از زمان موعد هرس درختان بود بنابراین خساراتی وارد شد و شهرداری اردبیل درجهت کاهش خسارات با تمام نیرو و کمک مردم و سازمان های مردم نهاد اقدام به تکاندن شاخه های درختان کردند.

محبی همچنین افزود: قطع شاخه های شکسته ی درختان در اثر بارش زود هنگام برف از دیگر اقدامات این سازمان در روزهای اخیر است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل بابیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز و پوشش گیاهی از جمله اولویت های شهرداری است اظهار داشت: در سال جاری سرانه فضای سبز اردبیل به ازای هر شهروند 5 دهم متر افزایش داشته است و در کل مناطق 4گانه شهرداری افزایش 20 هکتار فضای سبز داشته و تلاش می کنیم تا سرانه فضای سبز شهر را به حد استاندارد برسانیم.

محبی گفت: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی در روزهای آتی شاهد بارش برف در اردبیل خواهیم بود و درهمین راستا شهرداری اردبیل با تمام تجهیزات آماده کاهش آسیب های وارده بر فضای سبز بر اثر بارش برف است.

وی با اشاره به تخلف برخی همشهریان در رابطه با قطع درختان گفت: در طی بارش برف در روزهای اخیر چند مورد قطع بی مورد درختان توسط شهروندان مشاهده شده است که برخورد جدی و قانونی با این افراد صورت می گیرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، هرس ، زمستانی ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.