رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بی‌توجهی به شرق مشهد موجب ایجاد معضلی به نام حاشیه‌نشینی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین صاحبی در نشست مردمی با ساکنان منطقه 5 که به همت گروه مشاوران جوان شهرداری در محله گلشهر برگزار شد، گفت: طی سال‌های گذشته نگاه مدیریت شهری به توسعه غرب مشهد بوده و باعث ایجاد معضلی به نام حاشیه‌نشینی در شرق مشهد شده است.

وی گفت: در ابتدای ورود به شورا در دوره چهارم پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه حاشیه شهر در شورا تشکیل شد تا به مشکلات این مناطق رسیدگی شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: البته مدیران وقت شهری مخالف تشکیل این کمیسیون بودند زیرا می‌گفتند اگر در حاشیه شهر خدمات بدهیم حاشیه‌نشینی افزایش می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وقتی محدوده‌ای در شهر قرار می‌گیرد باید زیرساخت‌های لازم برای زندگی مردم ایجاد شود و در همین راستا شیب ارائه خدمات به سمت حاشیه شهر تغییر یافت و این به معنای بی‌توجهی به دیگر مناطق شهر نیست بلکه رفع محرومیت در حاشیه شهر است.

صاحبی در خصوص انتقال جمعه بازار افزود: چندین زمین برای جابه‌جایی در نظر گرفته شده بود که پس از تایید نهایی یکی از این زمین‌ها امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جمعه بازار مهرآباد را منتقل نماییم.

صاحبی تصریح کرد: سرانه‌های خدماتی و فضای سبز در محلات حاشیه شهر بسیار پایین است و سرانه 2.5 متر مربعی در منطقه 5 تا پایان سال جاری به 6 مترمربع به ازای هر شهروند ساکن در این منطقه خواهد رسید.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بازگشایی دو معبر در منطقه گلشهر نیز ادامه دارد و امیدواریم با ایجاد مشوق لازم برای ساکنان تا پایان سال بتوانیم این بازگشایی‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: مشهد ، معضل ، حاشیه نشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار