قم؛

تسریع در اجرای طرح مقاوم‌سازی مدارس

فرمانده قم برضرورت تسریع در اجرای طرح مقاوم سازی مدارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان قم که با حضور فرماندار، بخشداران و مدیران نواحی و بخش‌های آموزش‌ و پرورش قم در ساختمان فرمانداری برگزار شد.رضا سیار فرماندار قم،دراین جلسه در خصوص اجرای طرح مقاوم‌سازی مدارس در قم گفت: این طرح از چندین سال پیش در کشور آغاز شد تا با اجرای مقاوم‌سازی مدارس از حوادث احتمالی جلوگیری شود،لذا اجرای این طرح هرچه سریعتربایدصورت پذیردتا  مدارس با وضعیت بهتری برای تحصیل دانش آموزان آماده شود.

وی افزود:  باید آمار به‌روزی از وضعیت مدارس استان تهیه شود تا در فرصت‌های مقتضی از این آمار استفاده شود. و تا زمانی که در این خصوص مطالبه‌گری نکنیم، به این موضوع توجه نخواهد شد، اما اگر در خصوص موضوعی مطالبه‌گری داشته باشیم، به نتیجه خواهیم رسید. اکنون برنامه ششم توسعه در حال نگارش است و باید آموزش‌ و پرورش بحث مقاوم‌سازی مدارس را در این برنامه پیگیری کند، جایی که بحث امنیت دانش آموزان مطرح است، باید اولویت اول برنامه توسعه باشد و بخشداران هم در سطح استان به آموزش‌ و پرورش کمک می‌کنند.

رضا دلیریان مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک قم  با اشاره به انجام طرح مقاوم‌سازی در مدارس این ناحیه اظهار کرد: در ناحیه یک شهر قم، در سه مدرسه طرح مقاوم‌سازی در حال اجرا است، این طرح مشکلات زیادی را به وجود آورده و اعتراض مردم را به‌دنبال داشته است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که برای کاهش مشکلات طرح مقاوم‌سازی، این طرح از فروردین‌ماه آغاز شود تا مدارس در ابتدای سال تحصیلی آماده حضور دانش آموزان شود، البته اطلاع داریم که اداره‌کل نوسازی مشکلات اعتباری دارد و این مسئله منجر به کاهش سرعت اجرای طرح‌ها توسط پیمانکاران شده است.

سید حسین رضوی مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه سه قم در ادامه جلسه مشکلات مدارس روستایی را زیاد دانست و تصریح کرد: در مناطق روستایی برای مدارسی که در حال اجرای طرح مقاوم‌سازی هستند، مدارس جایگزین نداریم و مجبور به برقراری کلاس‌ها در مساجد و خانه عالم شدیم، به همین دلیل باید به‌ سرعت اجرای طرح مقاوم‌سازی در مدارس روستایی به پایان برسد.

وی افزود: در بخش قمرود پنج مدرسه در حال اجرای طرح مقاوم‌سازی است و یک مدرسه هم در این بخش طرح تخریب و نوسازی در آن اجرا می‌شود، ساخت و نوسازی مدارس روستایی هزینه کمتری نسبت به مدارس شهری دارد و دانش آموزان روستایی استان محروم هستند.

علیرضا خزایی بخشدار مرکزی قم در بخش دیگری از این جلسه از اعلام آمادگی این بخشداری برای تهیه سرویس برای مدارس بخش قمرود خبر داد و گفت: 76 میلیون تومان برای اجرای این طرح برآورد شده و منابع مالی لازم برای تهیه سرویس مدارس این بخش هم آماده است، قمرود یک منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

علی فیض مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه چهار قم خاطرنشان کرد: پیمانکاران طرح مقاوم‌سازی مدارس در این ناحیه خوب کار می‌کنند، اگرچه طلب‌هایی را از اداره‌کل نوسازی مدارس دارند، البته خانواده‌های دانش آموزان هم اعتراضاتی در خصوص اجرای این طرح دارند و تلاش می‌کنیم که زمینه آسایش و امنیت با اجرای این طرح در مدارس فراهم شود.

احمدرضا اجتهادی معاون اجرایی اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم در پاسخ به مسائل مطرح‌ شده از سوی مدیران آموزش‌ و پرورش در خصوص طرح مقاوم‌سازی مدارس اظهار کرد: اعتقاد داریم که فروردین‌‌ماه بهترین زمان برای آغاز طرح مقاوم‌سازی مدارس است، اما ابلاغ اعتبارات این طرح معمولاً در ماه‌های اردیبهشت و خرداد صورت می‌گیرد و این مسئله دست ما را برای آغاز زودتر این طرح بسته است.

وی ادامه داد: در شرایط بی‌پولی پیشرفت پروژه‌های مقاوم‌سازی مدارس استان 80 درصد است، همچنین با هزینه بالغ‌بر 500 میلیون تومان تعمیرات مدارس استان را انجام دادیم و بودجه تعمیرات مدارس نسبت به سال گذشته کاهش داشت. 
تاکنون 85 مدرسه در استان تخریب و نوسازی شده و 150 مدرسه تخریبی دیگر در استان وجود دارد،مقاوم‌سازی 50 مدرسه استان انجام‌ شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار