رشت؛

رهاسازی یک قطعه زنگوله بال در پارک ملی بوجاق کیاشهر

یک قطعه پرنده مهاجر زنگوله بال در پارک ملی بوجاق کیاشهر رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت: یکی از دوستداران حیات وحش آقای رهسپار با مشاهده این پرنده که توسط شکارچیان به صورت زنده در بازار به فروش می رسید پرنده را خریداری و برای رهاسازی تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست کرد.

رامین زراعتی افزود: وی به دلیل علاقه شخصی به حیات وحش چندین بار با پرداخت وجه ، پرندگان اسیر را از شکارچیان خریداری کرده و برای رهاسازی تحویل اداره. پارک ملی کرده است .

وی با اشاره به اینکه زنگوله بال پرنده‌ای بزرگ از خانواده هوبرگان است افزود: زنگوله‌بال ۴۵ سانتی‌متر طول داشته و گشودگی بال‌هایش به ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد، پرهای قسمت بالایی بدن پرنده نر بالغ و آماده به جفت‌گیری قهوه‌ای و پرهای شکمیش سفید رنگ بوده و سری خاکستری با نوار گردنی‌ای سیاه رنگ با حاشیه‌های سفید دارد.

زنگوله‌بال‌ها بویژه در زمستان به صورت گروهی زندگی می‌کنند. زیستگاه آنها دشت‌های سرسبز و کشتزارهای دست‌نخورده با پوشش گیاهی بلند و مناسب برای پنهان شدن است. این پرنده کند رو بوده و به هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند .

زنگوله‌بال همه‌چیزخوار است و از دانه‌ها، حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند. جمعیت زنگوله‌بال‌ها به دلیل نابودی محدوده زیستی و تولید مثلیشان روبه‌کاهش است و در وضعیت نزدیک به تهدید نسل قرار گرفته‌اند. همه ساله تعدادی از این پرنده مهاجر در دشت سفیدرود پارک ملی بوجاق دیده می شود .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.