رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مشارکت فرانسه برای تولید بذر دانه‌های روغنی سبب رونق بخش کشاورزی استان اردبیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت تولید بذر در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر طبق توافقاتی که ایران با شرکتهای فرانسوی انجام داده٬ فرانسه آمادگی خود را برای مشارکت تولید بذر دانه‌های روغنی در ایران اعلام کرد که امیدواریم بتوانیم به زودی مشارکتهای خود را در این زمینه آغاز کنیم.

وی افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای که به انجام رسیده است تکنولوژی تولید بذر دانه‌های روغنی به ایران ارائه خواهد شد و به علاوه فرانسه از این پس به حمایت از ایران به منظور تولید و تامین بذر مورد نیاز خواهد پرداخت که انتظار می‌رود از این پس تولید بذر دانه‌های روغنی در ایران با رشد چشم‌گیری روبرو شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: برای نخستین بار شرکت فرانسوی به انتقال تکنولوژی تولید بذر دانه‌های روغنی به داخل کشور موافقت کرده که به پوشش بازار سواحل دریای خزر و آسیای میانه از دیگر اهدافی است که در تفاهمنامه قید شده و نیاز است دستگاههای مربوطه همکاریهای لازم را داشته باشند.

سروی بیان کرد: بازدید هیئت ایرانی از آزمایشگاه تحقیقات مولکولی، کشت گلخانه‌ای، کارخانه پروسس و فرآوری بذر و آزمایشگاه کنترل کیفیت بذر شرکت اورالیس واقع در شهر تولوز فرانسه توافقنامه‌ای بین این شرکت و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس مبنی بر تولید مشترک بذر دانه‌های روغنی کلزا، ذرت، سورگوم و آفتابگردان به امضا رسید.

وی اظهار کرد: شرکت اورالیس فرانسه یکی از بهترین شرکتها در تولید بذر است و امیدواریم با مشارکت فرانسه و ایران بتوانیم گامهای بزرگی در توسعه و پیشرفت بخش اقتصادی و کشاورزی کشور و به ویژه استان اردبیل برداریم و با به دست آوردن تکنولوژیهای لازم به پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رونق ، کشاورزی ، تولید ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.