فرماندار ویژه دزفول از ورود گام نخست اتصال این شهرستان به شبکه ریلی کشور به مرحله اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه خط ریلی دزفول پیش از این بررسی و تصویب شده بود و طرح مطالعاتی آن نیز انجام شده است افزود: جانمایی ایستگاه راه آهن دزفول در مجاورت آزاد راه قطعی شده و زمین مورد نظر نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: با برقراری خط ریلی دزفول بخشی از حجم بار و مسافر از حمل و نقل شوسه به راه آهن منتقل شده و علاوه بر کاهش سوانح رانندگی ، کاهش هزینه حمل بار و مسافر را از شمال خوزستان به مرکز کشور شاهد خواهیم بود.

آصفی اتصال دزفول به شبکه ریلی کشور را تکمیل کننده چرخه گسترش صنایع در دست احداثی چون فولاد ، لوله سازی ، پالایشگاه و دیگر صنایع بزرگ در دزفول دانست و اذعان داشت: حجم زیادی از تولیدات این صنایع از طریق حمل و نقل ریلی با هزینه کم به مناطق مختلف کشور منتقل می شود.

فرماندار ویژه دزفول همچنین در خصوص طرح احداث آزاد راه پاشنه زاگرس گفت: این طرح از مدتی قبل وارد مراحل اجرایی شده است که قرار بود رسما با حضور یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شود که به دلایلی به تعویق افتاد.

وی اذعان کرد: اجرای طرح پاشنه زاگرس می تواند انقلابی در شمال خوزستان و راههای ارتباطی منطقه باشد ضمن اینکه با فراهم شدن زیرساخت های لازم شاهد محرومیت زدایی در مناطق صعب العبور شمال خوزستان خواهیم بود.

جاده پاشنه زاگرس که برای اتصال شمال خوزستان به اصفهان طراحی شده به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس شهرت یافته است.

اجرای فاز نخست جاده پاشنه زاگرس به طول بیش از 200 کیلومتر آغاز شده است که مدت اجرای این طرح 40 ماه می باشد.

این طرح در چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه اول آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول ادامه دارد ضمن اینکه قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر ، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا لالی می باشد.

با تولید بیش از 5 میلیون تن محصول کشاورزی در شمال استان خوزستان ، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه دزفول با هدف صادرات مازاد محصولات تولیدی منطقه ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.