اردبیل؛

سمپاشی زمستانی گیاهان امسال برای اولین در اردبیل انجام می شود

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: امسال برای اولین بار سمپاشی زمستانی گیاهان در جهت مقابله با آفات گیاهی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز محبی افزود: سازمان فضای سبز برای زیبا سازی شهر و تامین فضای سبز زمستانی از مهرماه سال جاری اقدام به کاشت گلهای پاییزی کرده است همچنین هرس زمستانی درختان نیز به طور اصولی و طبق سالهای گذشته از آذر ماه سال جاری آغاز می شود.

وی افزود: کاشت گونه های جدید متناسب با اقلیم اردبیل ،سمپاشی زمستانی و سمپاشی با سم ارگانیک و فیزیکی از جمله اقدامات جدید این سازمان است .

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: سموم ارگانیک برای انسان و ساير جانداران بی زيان بوده و باعث آلودگی محيط زيست و محصولات کشاورزی نمی شود و اکثرا بصورت انتخابی عمل کرده و موجب صدمه به حشرات مفيد و دشمنان طبيعی آفات نمی گردد.

محبی همچنین افزود: این سموم از نظر اقتصادی کاملا مقرون بصرفه است.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز و پوشش گیاهی از جمله اولویت های شهرداری است اظهار داشت: در سال جاری سرانه فضای سبز اردبیل به ازای هر شهروند 0.5متر افزایش داشته است و درکل مناطق 4گانه شهرداری شاهد افزایش 20هکتار فضای سبز هستیم و تلاش میکنیم تا سرانه فضای سبز شهر را به حد استاندارد برسانیم .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.