وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: از اعتماد رئیس جمهور تشکر می کنم و آمادگی قبول این مسئولیت را دارم.

سلطانی فر : آمادگی قبول این مقام را دارمبه گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ مسعود سلطانی فر پس از صحبت های موافقان و مخافان در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد و اظهار کرد: درود بر روح مطهر حضرت امام رهبر کبیر انقلاب و با درود به ارواح طیبه شهدا به خصوص جنگ تحمیلی و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری، تشکر می کنم از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه و نمایندگان عزیز مجلس که در یک هفته گذشته در جلسات مختلف این فرصت را به من دادند تا با ارائه برنامه ها بتوانم زمینه لازم را برای حرکت جدید در وزارت ورزش و جوانان ایجاد کنم.

وی افزود: به سختی راه واقف هستم و می دانم باید برای پیشرفت جوانان تلاش بسیاری کرد بر همین اساس با همه آگاهی بر موانع و مشکلات و چالش های حوزه جوانان با مدد گرفتن از خدا این کار را انجام می دهم.

 سلطانی فر ادامه داد:با مدد گرفتن از خدا به لطف برنامه راهبردی و تجربه سه دهه مدیریت در استان های مختلف به عنوان استاندار، معاون استاندار و همچنین معاونت سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال و سایر مسئولیت های مختلفی که در حوزه ورزشی داشتم و همچنین عضویت کوتاه مدت در شورای شهر تهران و همچنین سه سال معاونت ریاست جمهوری و سازمان گردشگری که در کنار همکاران مان یک سازمان بی سروسامان را به وضعیتی رساندیم که در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه نمونه انتخاب شد آمادگی قبول این مقام را دارم. 

وی ادامه داد: آماده‌ام با درایت و متانت، صداقت و صلابت، اعتدال و انصاف و جلب همکاری قوای کشور، مدیران، نیروهای اجتماعی، علمای حوزه علمیه و دانشگاهی، کارشناسان، خبرگان و مدیریت راهبردی این مسئولیت را بر عهده بگیرم و با تأکید عقلانیت و استفاده موفق از فهم بشری در عین پافشاری به اصول جمعیت جوان را فرصت طلایی و ذخیره تمام نشدنی از عشق و شور بدانم و دنیای آنها را به رسمیت بشناسم.

وی افزود:گنج شایگان جوان را به رایگان از کف ندهم و آتش شوق در نیستان وجود او بزنم و امید را به او پیشکش دهم و با استفاده از درایت آنها بتوانیم به آرامش برسیم و وزارت ورزش و جوانان را به محلی مطلوب برسانیم. اینها همگی در حالی میسر می شود که مسئله جوانان مسئله اصلی کشور شود. باید سهم جوانان در توسعه حقوق پایدار افزایش پیدا کند.


سلطانی فر بیان کرد: باید راه به وجود آمدن ازدواج آسان برای جوانان به وجود آید و از طرفی باید سبک زندگی جوان ایرانی تدوین شود. باید گفتمان ملی در خصوص استفاده از سرمایه جوان صورت گیرد. 

وزیر ورزش و جوانان پیشنهادی روحانی گفت: باید بگویم در کشورهای صاحب تکنولوژی معضل بیکاری جوانان و فناوری های جدید حل شده است و طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال 2030 در این کشورها بیکاری به کل از بین می رود. در دنیای کنونی کشورهای ضعیف و قوی از نظر دارا بودن منابع وجود ندارند بلکه این مدیریت قوی و ضعیف است که باعث رونق یا رکود و اشتغال یا بیکاری می‌شود. 


برنامه های سلطانی فر در حوزه جوانان به شرح زیر است:

1. تدوین برنامه جوانان به برنامه اصلی کشور

 2. فعال کردن شورای عالی جوانان و هماهنگی میان سازمان ها مذکور و پاسخگو کردن دستگاه ها در قبال مسئولیت هایشان برای جوانان از جمله مسکن، تحصیلات، ازدواج و ...

3. سازماندهی نیروی انسانی و بهبود و ارتقای زندگی ایرانی و آمادگی جوانان برای زندگی اجتماعی

4.پایش دائمی مشکلات اجتماعی جوانان

 5.شناسایی خلاء های فکری جوانان

6. حمایت از تاسیس تشکل های بین المللی در حوزه جوانان و توانمندی های تشکل های موجود

 7.ظرفیت سازی و موقعیت فراغت جوانان

وی ادامه داد:اما در حوزه ورزش ، باید بدانیم که ورزش امروز یک پدیده چندبخشی شامل تکنیک، دانش و غیره است. نمایندگان محترم ورزش نقش ممتازی در بروز دادن توانایی های درون جامعه دارند. ورزش صدای روح فراغ ملت هاست و از طرفی شاخص شادی و نشاط نشانگر کارآمدی روش های سیاسی است. 

سلطانی فر خاطرنشان کرد: نقش و سهم ورزش در اقتصاد کلان کشورها یکی از ویژگی‌های متمایز کشورهای توسعه یافته است، زیرا سران کشورها هرگز فرصت همراهی ملت‌شان را از دست نمی دهند، بهترین صحنه‌ها برای تجلی هویت ملی و به اهتزاز درآمدن پرچم‌های کشورشان در میادین ورزشی است که ثبت می‌شود.

وی افزود:برای نشاندن نام بلند ایران اسلامی بر بام ورزش و جوانان باید قلم بصیرت زد. در این راستا مهم ترین سیاست های وزارتخانه که در دستور کار قرار خواهد گرفت تهیه و تصویب سند ملی که مبنای برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت قرار خواهد گرفت .

مهم ترین این موضوعات به شرح زیر است:

1. تهیه و تصویب سند ملی توسعه ورزش کشور در میان مدت و بلند مدت.

2. افزایش سهم اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان از طریق جذب سرمایه‌گذاری، بنگاه‌های اقتصادی.

3. جلب همکاری سازمان‌های مردم نهاد و استفاده حداکثری از منابع عمومی و خصوصی در به رسمیت شناختن بخش خصوصی و شهرداری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها.

4.همکاری مجدانه با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم به منظور تقویت ورزش.

5. تقویت ورزش همگانی و عمومی و ورزش مادام‌العمر که رابطه وسیع و مشخصی با سلامت شهروندان دارد و حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد. بر این باوریم برمبنای اقتصاد مقاومتی تمرکز بر گسترش ورزش همگانی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت. 

6. تقویت ورزش قهرمانی از طریق استعدادیابی است تا حضوری قدرتمندانه در میادین بین‌المللی در رشته‌های مختلف به ویژه پایه و پرمدال داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما برای حضور موفق در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا، جام‌جهانی روسیه و المپیک 2020 توکیوست به صورتی که جهان در مقابل شکوه ورزش ما سر خم کند و نه تنها پروژه قسم خورده دشمنان نقش بر آب شود بلکه شأن ایران افزایش یابد. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار