دبیر دهمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان گفت: اثر یک قصه خوب زمانی مشخص می‌شود که کودک کمتر به سمت فضای مجازی جلب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گلناز کیانی امروز در مراسم دهمین جشنواره قصه گویی استان اصفهان و نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، با بیان اینکه طبق فراخوانی که در پانزدهم شهریورماه ارائه دادیم در بخش آزاد و سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش استثنایی در این جشنواره ارسال اثر داشتند، افزود: هم چنین اداره ارشاد، بهزیستی و اداره بازنشستگان نیز فراخوان ارسال کردیم و البته در سالجاری بخش نوجوانان را اضافه کردیم.

 دبیر دهمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان با بیان اینکه از 145 اثر ارسال شده به دبیرخانه 51 اثر مربوط به بخش نوجوانان است، گفت: متاسفانه علی رغم اینکه امسال از بخش مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها دعوت به فراخوان کردیم اما استقبال کمی صورت گرفت.

 کیانی با بیان اینکه از 41 شرکت کننده در این جشنواره پنج نفر در بخش آزاد،10 نفر در بخش نوجوانان و 31 نفر در بخش بزرگسالان هستند، اضافه کرد: معیار انتخاب قصه گویان علاوه بر لحن و بیان خوب، استفاده از زبان بدن و اجرای درستی است که باعث می شود کودکان به محتوای قصه به خوبی گوش دهند.

 وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که یک فضا سازی مناسب قصه گفتن ایجاد کنیم و بتوانیم قصه گویی رابه خانواده‌ها برگردانیم زیرا در حال حاضر دیگر پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کمتر قصه می‌گویند.

 دبیر دهمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان با بیان اینکه با قصه می‌توان کودک را جذب کرد و اثر یک قصه خوب، زمانی مشخص می‌شود که کودک کمتر به سمت فضای مجازی جلب شود، ادامه داد: 150 مربی قصه گو در استان اصفهان وجود دارد و این مربیان قبل از ورود به کانون آموزش داده می‌شوند و هر ساله آموزش برای آن‌ها برگزار می‌شود.

 در مراسم افتتاحیه جشنواره قصه گویی برنامه ای برای یک گروه دبستانی برگزار شد که در آن دو مجری قصه‌گو خانم‌ها اعظم رهنما (قصه یک روز برفی) و سحر رضایی (قصه راز چشمه جواهر) به قصه گویی پرداختند و در انتها مجری برنامه فضا را برای یک مسابقه در خصوص محتوای قصه‌ها برای دانش آموزان فراهم کرد و به چند دانش آموز برنده شده هدایایی داد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار