رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه روز سه شنبه در مسکو دیدار و درباره مناقشه سوریه و همچنین عملیات آزادسازی موصل تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد "والری گراسیموف" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه و "هولوسی آکار" رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه روز سه شنبه در مسکو دیدار و درباره مناقشه سوریه و همچنین عملیات آزادسازی موصل تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است حل و فصل مناقشه مسلحانه سوریه و عادی سازی اوضاع در شهر حلب از مهمترین مسایلی بود که در دیدار مسئولان بلندپایه ارتش روسیه و ترکیه در مسکو بحث و تبادل نظر شد. وزارت دفاع روسیه تبادل نظر میان دو ژنرال بلندپایه روسیه و ترکیه را در این دیدار "باز" توصیف کرد.

طبق این بیانیه ژنرال گراسیموف در این دیدار تلاش های روسیه را برای بهبود اوضاع بشردوستانه در شهر حلب به اطلاع طرف ترکیه‌ای خود رساند. اوضاع کنونی در شهر موصل نیز از دیگر مسایلی بود که در دیدار این دو مقام بلندپایه نظامی روسیه و ترکیه مطرح شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود دیدار والری گراسیموف و هولوسی آکار را سازنده توصیف و تاکید کرد ترکیه و روسیه تصمیم دارند تماس میان ستاد مشترک نیروهای مسلح دو کشور ادامه داشته باشد.

ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه بیست و دوم سپتامبر تهاجم گسترده ای را برای پس گرفتن محله های شرقی شهر حلب از اشغال گروه های تروریستی آغاز کرد. این شهر از سال 2012 میلادی میان نیروهای دولتی سوریه و گروه های تروریستی تقسیم شده است. 

ارتش ترکیه نیز که از دو ماه پیش عملیات " سپر فرات " را به منظور ایجاد یک منطقه امنیتی در طول مرزهای خود با سوریه آغاز کرد، مواضع گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کرد را هدف قرار می دهد تا مبادا این گروه شبه نظامی کرد سوریه یک منطقه تحت کنترل خود در طول مرزهای ترکیه ایجاد کنند.

روسیه حملات هوایی خود را به شهر حلب در تاریخ هجدهم اکتبر در چارچوب یک آتش بس بشردوستانه متوقف کرد تا با استفاده از آن بتوان غیرنظامیان و زخمی ها را از این شهر تخلیه کرد و عناصر تروریستی نیز بتوانند از محله های شرقی این شهر عقب نشینی کنند اما هشت دالان بشردوستانه ای که به این منظور ایجاد شده است، تقریبا بلااستفاده ماند.

ترکیه مایل است در عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش مشارکت داشته باشد و شماری از تانک ها و توپ های خود را به منطقه ای نزدیک مرز عراق اعزام کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار