سازمان جهاد کشاورزی مازندران 250 میلیارد تومان برای مراکز جهاد کشاورزی تصویب کرد و در مرحله نخست 30میلیارد تومان به این مراکز پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 250 میلیارد تومان در ردیف اعتباری مصوب شد گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در مرحله نخست 30 میلیارد تومان برای خرید 375 خودرو برای مراکز جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی افزود : مراکز جهاد کشاورزی به عنوان کانون تولید، نخستین جبهه اداری برای کمک به کشاورزان برای ارتقاء تولید و بهره‌وری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : تمامی مراکز جهاد کشاورزی باید دارای فضای فیزیکی قابل قبول باشند و مراکزی که دارای فضای فیزیکی مناسبی نیستند تا پایان سال تجهیز می‌شوند.

حیدرپور افزود: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و پس از تحلیل و بررسی آن، قرار شد در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا شود.

وی گفت: اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی همزمان با سراسر کشور در مازندران اجرایی شد.

وی افزود : در این طرح، مراکز جهاد کشاورزی به چندین روستا تقسیم شده و به هرکدام از آنها یک کارشناس مسؤول پهنه که از کارشناسان متخصص کشاورزی هستند فعالیت‌های آموزشی و ترویجی را به کشاورزان ارائه خواهند داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی، فعالیت‌های ترویجی بخش کشاورزی را از نتایج مثبت‌تری بهره‌مند می‌کند و کشاورزان می‌توانند مشکلات و نیازهای آموزشی خود را از طریق این کارشناسان و سامانه مدیریت دانش برطرف کنند.

حیدرپور از آموزش 6 ماهه برای کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در حال حاضر یک دوره زراعی در مجتمع کشت‌ و صنعت مغان در نظر گرفته شده است که امیدواریم این دوره آموزشی هرچه سریع‌تر برای مازندران هم پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز جهاد کشاورزی درگیر امور زمین نشوند، گفت: این مراکز موظف هستند در بحث امور اراضی پایش و کنترل داشته باشند و موارد را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار