قم،

خیران نذری ها را برای خدمت رسانی به خانواده های نیازمند هدیه کنند

رئیس سازمان بهزیستی قم گفت: خیران بخشی از نذری ها را برای خدمت رسانی به خانواده های نیازمند هدیه کنند تا بتوان نیازهای خانواده های زیر پوشش بهزیستی قم را تامین کرد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رضا سلیقه  با اشاره به اینکه مردم خداجوی استان قم همیشه بازوی توانمند نیازمندان بوده اند، اظهار داشت: خیران در تمام عرصه ها با کمک های خویش توانسته اند گره از مشکلات آنان بردارند از این رو هدیه کردن نذری های عزای امام حسین(ع) برای خانواده های نیازمند تبعات مثبتی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی قم افزود: هیات های عزاداری می توانند کمک های مالی و غیرمالی خویش را به اداره کل بهزیستی استان قم برای خدمات رسانی به نیازمندان هدیه کنند تا به دست نیازمند واقعی برسد چراکه خیر دنیا و آخرت دارد.

وی به مشارکت های مردمی در توانبخشی خانواده های نیازمند اشاره کرد و گفت: مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی، توانمندسازی مددجویان، فراهم کردن زمینه حرفه آموزی مددجویان، پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به معلولان، مددجویان و کارفرمایان و امکانات مورد نیاز معلولان هزینه می شود.

سلیقه ادامه داد: کمک های مردمی در گذشته برای خرید زمین، احداث ساختمان، تجهیز وسایل توانبخشی، کمک هزینه جهیزیه، مسکن مهر، پوشاک، درمان و داروهای ضروری، مواد غذایی و لوازم خانگی مورد نیاز مددجویان صرف شده است.

وی بیان داشت: بیشترین نیاز مددجویان بهزیستی در مرحله اول خرید مسکن و پرداخت قسط های خانه و در مرحله بعدی دارو و خرید جهیزیه است.

رئیس سازمان بهزیستی قم با اشاره به کمک های خیران اظهار داشت: خانواده هایی که دارای چند معلول هستند از نظر مالی دچار مشکل هستند از این رو می توان از نذری های خیران برای خرید تجهیزات و سایر امکانات بهره برد.

سلیقه گفت: دولت یارانه ای برای نگهداری هر معلول به خانواده های زیرپوشش سازمان بهزیستی واریز می کند این در حالی است که نیازمند توسعه مراکز مختلف از جمله توانبخشی، نگهداری و خدمات رسانی به معلولان در استان با کمک های خیران هستیم.

به گفته وی، در6 ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیارد ریال ، میزان مشارکت های مردمی استان قم بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 150 نوع فعالیت توسط بهزیستی استان قم به نیازمندان و معلولان ارائه می شود گفت: 273 مرکز وابسته که زیر نظر سازمان هستند نیز خدمات مختلفی از جمله مشاوره ژنتیک، درمان و ترک اعتیاد، اورژانس اجتماعی، مراکز نگهداری دختران و خانم های در معرض آسیب، کودکان خیابانی، شیرخوارگاه ، نگهداری سالمندان، توانبخشی و سایر موارد را ارائه می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی قم بیان داشت: بیش از 22 هزار معلول در استان قم زندگی می کنند که این افراد خدمات مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند ضمن اینکه افرادی که معلولیت شدید دارند شامل پنج هزار تن در کنار خدمات، مستمری هم دریافت می کنند.

وی ادامه داد: 110 هزار تن افراد بالای 60 سال و معلول در این شهر وجود دارد که از این تعداد هشت درصد جمعیت استان قم سالمند و 2 درصد معلول است که نیازمند امکانات برای سپری کردن زندگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران می توانند کمک ها و نذری های خود را به شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی قم به حساب جام بانک ملت 5490909031 واریز کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 09195889199 برای اهدای کمک های غیر نقدی تماس حاصل کنند ضمن اینکه این سازمان کمک های مردمی را به جز غذاهای گرم دریافت می کند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، خیران ، نذری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار