رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: از هر هکتار باغهای زیتون جنوب استان کرمان 1600کیلو گرم زیتون برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید یعقوب موسوی افزود: در جنوب استان کرمان 2 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که بیشتر سطح زیر کشت این محصول در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد است.

وی افزود: به منظور توسعه باغ های زیتون و تولید محصول با کیفیت اقداماتی نظیر به نژادی و به زراعی از جمله پیوندزنی، آبیاری قطره ای درختان و تغذیه درختان زیتون صورت گرفته است تا به تولید محصول بهتر و باکیفیت تر در منطقه کمک کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان از ایجاد 2 کارگاه و کارخانه فرآوری و تولید روغن زیتون در شهرستان جیرفت خبر داد وگفت: در سال های گذشته به دلیل نبود کارخانه های روغن کشی باغداران محصول خود را به استان های شمالی کشور حمل می کردند که هم اکنون در شهرک صنعتی شماره 1و2جیرفت این دو کارگاه و کارخانه قادر هستند در هر روز بیش از 30تن زیتون را فرآوری و بسته بندی نمایند.

موسوی از برگزاری کلاس های آموزشی به منظور آشنایی بیشتر زیتون کاران با تولید بهتر در واحد سطح باهمکاری معاونت تولیدات گیاهی، مدیریت باغبانی و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان خبرداد.
برداشت زیتون در جنوب استان با برداشت زیتون کنسروی در مرداد ماه آغاز و تا اواخر آبان ماه با برداشت زیتون روغنی پایان می یابد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار