کرمانشاه ؛

توسعه محتوای بومی اینترنت کشور

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت اینترنت کشوردر میان کشورهای هم رده خود از رتبه خوبی برخورداراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امیرحسین دوایی با بیان اینکه در حال حاضر 45 درصد مصرف کنندگان اینترنت کشور از محتوای داخلی استفاده می کنند گفت: در حال حاضر عمده تمرکز ما بر بحث توسعه محتوای بومی و هدایت دارندگان محتوا به سمت ارائه خدمات بومی به مصرف کنندگان داخلی است.

وی افزود: زمانی کاربر وارد شبکه ملی اطلاعات می شود، در داخل کشور به یک فضای سریع ارتباطی و مطمئن و با محتوا دسترسی پیدا می کند که این فضا در کنار محتوای غنی بین المللی باعث ارتقاء سطح علم و دانش می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما این است تا انتهای برنامه ششم توسعه میزان استفاده مصرف کنندگان اینترنت کشور از محتوای داخلی به 80 درصد برسد.این افزایش میزان استفاده از محتوای داخلی به شرطی است که بتوانیم محتوای غنی و پرباری تولید کنیم.

دوایی ضریب نفوذ اینترنت در کشور را بیش از 100 درصد عنوان کرد و افزود: این درصد با توجه به تعداد کانکشن هایی است که افراد دارند، اما به لحاظ دسترسی به پهنای باند و اینترنت پرسرعت این عدد 40 درصد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.