رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری نهمین همایش ریحانه الحسین(ع) ویژه بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) با حضور 5 هزار کودک دختر در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این همایش همزمان با صبح روز جمعه ۱۴ آبان ماه ۹۵ نخستین جمعه از ماه صفر و در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در ۱۲ نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزارمی‌شود.
وی افزود: این همایش در بازشناسی هرچه بهتر طفل سه ساله امام حسین(ع) و مصیبت‌هایی که در واقعه کربلا و پس از آن در کاروان اسرا به اهل بیت حضرت اباعبدالله حسین(ع) و خاندان مطهر عصمت و طهارت (ع) وارد شده، برگزار می شود.
به‌گفته‌وی، با افزایش استقبال گسترده بانوان و دختران سه ساله برای حضور در این همایش  پیش بینی می شود امسال حدود ۵ هزار نفر از نقاط مختلف شهرستان در این همایش شرکت داشته باشند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، تصریح‌کرد:سالن زنده یاد محبوبی، مرکز هیئت چهارده معصوم بلوار امام خمینی(ره) و امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) از جمله محل های برگزاری این همایش در آران و بیدگل و  سه نقطه محوری برگزاری این همایش در این شهر است.
حجت الاسلام مردان، افزود:آستان امامزاده رقیه خاتون(س) شهر نوش آباد، امامزاده اسحاق و اسماعیل محمدآباد مرکزی، حسینیه اعظم سفیدشهر، مرکز هیات جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیات انصارالحسین(ع) روستای یزدل از جمله مراکز برگزاری همایش ریحانه الحسین(ع) در بخش مرکزی آران و بیدگل است.
وی، حسینیه سیدالشهدا (ع) حسین آباد، هیات فاطمیون ابوزیدآباد  و هیات ابوالفضل(ع) و مهدیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای محمدآباد کویرات را چهار نقطه از محل های برگزاری این همایش در بخش کویرات آران و بیدگل برشمرد.
به‌گفته‌وی، قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی، دکلمه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه های مشترک همایش های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در آران و بیدگل است.
شایان ذکر است: حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه‌ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع)راهی کربلا شد.
حضرت رقیه (س) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌ شام به شهادت رسیدند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.