کارگاه آموزشی جستجو و نجات ویژه بانوان آتش نشان در محل ساختمان شبیه ساز اداری واقع در ایستگاه شماره سی ام سازمان آتش نشانی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تعداد 84 بانوی آتش نشان در مناطق سه گانه عملیات، با حضور در ایستگاه عملیاتی سی ام آتش‌نشانی واقع در الهيه 30، این دوره آموزشی را زیر نظر حمید فرزین شهری مربی ومجید شادی مدیر منطقه یکم عملیات به مدت یک روز با موفقیت گذراندند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد که خود ناظر بر چگونگی برگزاری این کارگاه آموزشی بود، هدف از این دوره را بالا بردن توان عملیاتی بانوان آتش نشان و همچنین آشنایی بیشتر آنان با روش های جستجو در ساختمان های آتش گرفته و چگونگی نجات افراد گرفتار ذكر كرد و افزود: در این دوره موضوعات مربوط به نحوه درست جستجو و نجات، حركت مناسب در دود و تاریكی، چگونگی مواجهه با درب های ورودی و باز شوها در هنگام عملیات، حمل صحیح مصدومین حادثه آموزش داده شد.

آتشپاد سوم مهدی رضایی با اشاره به اجرای عملی این آموزش ها در محل ساختمان اداری ایستگاه اضافه کرد: تیم های دستگاه تنفسی درحین انجام تمرین در این ساختمان آموزشی توانستند با گذر از موانع موجود در اتاق های دود ساختمان شبیه ساز، عملیات جستجو و نجات را به نحوی مطلوب انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.