مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در گفتگو با خبرنگار
صنعت، تجارت و کشاورزی گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عوامل موثر در ثبات و تدوام صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: سالانه میلیون ها تن محصولات با ارزش کشاورزی به سبب فقدان صنایع تبدیلی و فرآوری امحا می شود.
وی با اشاره به اینکه از صفر تا صد صادرات محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حمایت دولت از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 درصد، معافیت گمرکی و تخصیص مشوق های صادراتی می تواند راهگشای حضور پررنگ صادرکنندگان و استمرار صادرات در بازارهای هدف باشد.
اسدی با تاکید بر لزوم اقدامات اساسی در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی افزود: ایجاد شرکت های مادر تخصصی اقتصادی و عضویت صادرکنندگان در این انجمن می تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در پایان گفت: نبود تبلیغات و بازاریابی محصولات کشاورزی در بازارهای هدف موجب شد تا برخی محصولات شناخته شده ایرانی اعم از زعفران و پسته تحت بسته بندی های جدید به اسم دیگر کشورها تمام شود.
انتهای پیام/