به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید روحی افزود:شهروندانی که کارت وسیله نقلیه خود را گم کرده اند، می توانند با حضور در مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا و ارائه مدارک مورد نیاز برای صدور کارت المثنی اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین مدارک لازم برای صدور کارت جدید شامل سند مالکیت، برگه عدم خلافی و مدرک احراز هویت (شناسنامه یا کارت ملی یا گواهینامه یا گذرنامه معتبر) است.
سرهنگ روحی پیش از این از کلید خوردن پروژه چاپ و ارسال کارت هوشمند وسایل نقلیه خبر داده بود.
وی گفت: تولید کارت هوشمند وسایل نقلیه آغازشده و کارت های جدید خودرویی از این پس به آدرس مالکین پست می شوند، همه هوشمند هستند.
روحی افزود: از این پس تمام خودروهای نوشماره یا خودروهایی که برای تعویض پلاک مراجعه میکنند، کارت هوشمند دریافت خواهند کرد و به این ترتیب کارت های کاغذی قبلی به مرور زمان حذف خواهند شد.
معاون فنی مهندسی وخدمات ترافیک پلیس راهورناجا ادامه داد: کارت هوشمند وسیله نقلیه که دارای ضریب ایمنی بالایی است،امکان جعل را از جاعلین می گیرد، این کارت با تراشه ای که در آن تعبیه شده امکان ذخیره سازی اطلاعات مرتبط با خودرو از جمله، مشخصات وسیله نقلیه و مالک و سایر امکانات و اطلاعات مرتبط را فراهم می کند.
« ١٠ خرداد امسال با حضور فرمانده ناجا از کارت های ملی هوشمند وسایل نقلیه رونمایی شد. هدف از تولید این کارت ها، افزایش ایمنی و جلوگیری از تخلفات است و پلیس راهور هشت لایه امنیتی در این کارت های هوشمند قرار داده تا خدمات جدیدی را به دارندگان وسایل نقلیه ارائه دهد، از مزایای این کارت ها می توان به جلوگیری از امکان جعل، درج سوابق خودرو مانند معاینه فنی وعوارض شهرداری، فراهم شدن امکان درج سوابق تصادفات مالک خودرو و همچنین امکان درج شماره شناسایی قطعات خودرو اشاره کرد.»
چنانچه مالکان وسایل نقلیه نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با کارت هوشمند وسیله نقلیه یا سایر خدمات شماره گذاری دارند، می توانند به سایت راهور ناجا به نشانی www.rahvar120.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام /