رویترز: ورود بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان به صنعت انرژی‌های تجدید‌پذیر

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان در نظر دارند به سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی، از جمله شرکت نفتی آرامکو و شل، در نظر دارند با همکاری یکدیگر صندوق سرمایه گذاری خاصی را ایجاد کنند تا با استفاده از آن، روند تولید و ساخت بهره‌بری از انرژی های تجدیدپذیر پیشرفت کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این شرکت ها در نظر دارند تا نقش فعال تری را در مبارزه با روند  گرمایش زمین پیش بگیرند.

مدیرعاملان هفت شرکت بزرگ نفتی و گازی، بریتیش پترولیم، انی، رپسول، آرامکو، رویال داچ شل، استات اویل و توتال، جزئیات تشکیل این صندوق و سایر اقدامات خود برای کاهش گازهای گلخانه ای را در گردهمایی روز جمعه در لندن اعلام خواهند کرد.

صنعت نفت و گاز در جهان تحت فشار شدیدی قرار گرفته تا فعالیت خود در زمینه مبارزه با گرمایش زمین را افزایش دهد.

این گروه در سال 2014 با حمایت سازمان ملل و با نمایندگی از 20 درصد تولیدکنندگان نفت و گاز جهان تشکیل شد. روسای شرکت های عضو این گروه در نظر دارند برنامه ای برای تولید نوعی فناوری‌ ایجاد کنند که سطح آلایندگی را کاهش داده و بازدهی مصرف سوخت را افزایش می دهد. هزینه های در نظر گرفته شده از سوی این گروه همچنین به بررسی روشی برای کاهش هزینه جمع آوری آلودگی کربنی و تزریق آن ها به سطوح زیر زمینی خواهد پرداخت.

در حالی که بسیاری از شرکت های نفتی در گذشته در زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر مقاومت کرده اند، این شرکت ها در سال های اخیر تصمیم گرفته اند تا نقش خود در بهبود وضع گرمایش جهانی را افزایش دهند.

نمایندگان کشورهایی که دستورالعمل جدید امضا شده در پاریس، در خصوص روند تغییرات آب و هوایی، را امضا کردند از تاریخ 7 تا 18 نوامبر گردهم خواهند آمد تا در خصوص اجرایی کردن این توافقنامه قوانین جدیدی وضع کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار