هفته یادبود قربانیان تصادفات رانندگی در شهر شیراز برگزار می شود.

برگزاری هفته یادبود قربانیان تصادفات رانندگی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر شمس معاون حمل و نقل شهرداری شیراز گفت: بدون در نظر گرفتن آمار کشته‌ های کمربندی شیراز، سالانه 200 نفر در این شهر  جان خود را در تصادفات از دست می ‌دهند که در همین راستا برای فرهنگ ‌سازی و کاهش تصادفات، هفته یادبود قربانیان تصادفات رانندگی از 19 تا 26 آذرماه در شیراز به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار می ‌شود.
شمس با بیان اینکه  هدف از برگزاری هفته یادبودقربانیان تصادفات در شیراز اطلاع‌ رسانی در موضوع حوادث تکان دهنده  تصادفات به جامعه، برای حساس شدن،  توجه به فرهنگ صحیح رانندگی و ترافیک و همچنین کاهش قربانیان تصادفات رانندگی است ادامه داد: در این هفته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، معاونت فرهنگی شهرداری، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، پلیس راهور و شهرداری شهروندان را با برگزاری همایش‌ها، نشست‌ های خبری، تئاترهای خیابانی و سایر برنامه‌ های فرهنگی در مدارس به نسبت به تصادفات رانندگی حساس می ‌کنیم.
وی افزود: اوج برنامه شامل همایش بزرگ قربانیان تصادفات در بوستان آزادی با حضور خانواده قربانیان تصادفات، معلولان، متختصصان و مدیران دستگاه‌ های متولی است.
شمس خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با نصب دوربین‌ها و اصلاح هندسی شاهد هستیم که افرادی با موتورسیکلت و خودرو در مسیرهای مجاز با روش‌های متخلفانه سبب بروز تصادف شده و آمار کشته‌ها و معلولان ناشی از تصادف بسیار افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه براساس آمار بهزیستی بیش از 36 هزار معلول در شیراز وجود دارد تصریح کرد: 75 درصد از این افراد معلولان ناشی از تصادفات رانندگی هستند و این عدد مناسبی نیست.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار